The Hobbit

Idag har varit en väldigt bra dag! :D först kom Mona och hämtade mig vid lunch, så drog vi till scandic karlstad city där hon bjöd mig på brunch. :) det var hennes födelsedagspresent till mig, och jag måste erkänna att det var verkligen en underbar present! :D jag kan nog inte med ord beskriva allt gott som fanns på den buffén, men jag kan i alla fall säga: NI MÅSTE TESTA DET NÅN GÅNG!!! :D dock var jag ganska sliten efter gårdagens feber, men jag hade det väldigt bra ändå. :)

Flera olika pastasallader, såser, grönsaker, ägg, köttbullar, revbensspjäll, bacon, sidfläsk, brödsorter, pålägg, frukter, godsaker, ostar, kex, dricka, hamburgare, pizzabitar mm mm... :P jag trodde faktiskt jag skulle äta ihjäl mig! Det var så otroligt mysigt! Så dit ska jag tillbaka, det kan jag lova er. ;)

Sen när jag kom hem, läste jag lite en stund, sen kom mamma och pappa förbi. Dom kom hem från Filippinerna idag, så dom kom förbi med en parfym till mig samt en mango som mamma fraktat med du hem hela vägen från Filippinerna för att jag skulle få smaka på en. :) gulligt va?! :) och den var också supergod. :)

Efter det kände jag mig lite trött, så jag vilade en sväng, och Marcus tog sig en promenad. När jag vaknade till passade jag på att göra en sockerkaka inför morgondagen, och sen när Marcus kom hem gjorde vi pasta med tonfisksås. :) den här gången var det Marcus som gjorde såsen, och ska jag vara ärlig så tycker jag nog ändå att den såsen jag gör är lite bättre. ;) men det är ju alltid trevligt när man slipper slava i köket själv utan blir bjuden på hemlagad mat, så jag ska inte klaga. ;)

När maten var intagen var det i stort sett dags att byta om, för vi bestämde oss för att gå på bio. :) så vi såg filmen "the Hobbit". Riktigt bra film måste jag säga! :D den kändes inte alls som 3 timmar lång. :) det enda störande var tjejen bredvid mig. :/ Jag misstänker att hon var ganska förkyld, för jag hörde verkligen vart enda andetag hon tog! Hon andades onödigt högt, så det irriterade mig stundtals. :/ men filmen är helt klart sevärd! :) nu ska vi bara mysa och förhoppningsvis lägga oss snart. ;) imorgon ska vi till Munkfors så vi kan äta tårta i efterskott. ;)

Återigen vill jag bara säga TACK Mona för den supergulliga presenten! :) den var mycket uppskattad från mitt håll. :) hoppas jag inte var allt för tråkig. ;)

Kram på er godingar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0