100 listan

Jag tänkte dela med mig av listan som jag har påbörjat. :) som ni ser, så är den inte färdig än. Men det här är alltså saker som jag vill göra inom 5 år, alltså innan jag är 30. :) en av sakerna är redan avklarad, nämligen donera kläder till välgörenhet. Det gjorde jag när jag vårstädade här hemma, och idag kommer jag avverka ännu en punkt, för idag ska jag donera blod. :)

Vissa saker på listan är små, andra är stora. Fast det gör inget! Listan ska inte vara omöjlig, men inte för lätt heller. Det gäller att vara realistisk. :P och alla saker som står med är sånt jag har sagt länge att jag vill göra. Och nu kände jag att det var dags att sluta prata om att göra dessa saker, och istället börja göra dom. :) så är det nåt ni kommer på, som ni tycker borde stå med på listan, så får ni mer än gärna tipsa mig om det. :)

Skriver sen när jag har donerat blod, så ni vet om jag överlevde eller inte. ;)

Ha en bra dag godingar! :D

100 listan
1. Göra egen sushi
2. Åka på en spa-helg
3. Åka till new york/Paris/Italien
4. Paddla kanot/kajak
5. Köpa bil
6. Laga iordning en riktig söndagsmiddag (stek)
7. Äta på en riktig lyxrestaurang
8. Åka skidor i alperna
9. Åka till seaworld
10. Se Grand canyon
11. Gå på walk of fame i L.A
12. Gå på en musikal
13. Se en konsert
14. Åka till Liseberg
15. Åka till super saturday
16. Springa en mil på mindre än 60 min
17. Köra 7 träningspass på en vecka
18. Ha en tapas-kväll
19. Testa att surfa
20. Dyka i ett korallrev
21. Testa paintball
22. Få ett heltidsjobb
23. Ta ut min magisterexamen
24. Bjuda Nån jag tycker om på en riktig lyxkväll
25. Cykla längs hela klarälvsbanan
26. Simma med delfiner
27. Äta Kobe-biff
28. Åka iväg på en spontanresa
29. Äta en mysig middag vid stranden
30. Testa en tandblekningskur
31. Se en flashmob
32. Gå på ett bröllop
33. Baka petit choux
34. Se golden gate bron
35. Donera blod
36. Bli riktig brun
37. Skänka gamla kläder till välgörenhet (2013-05-12, vårstädning)
38. Göra en riktigt cool effektsminkning
39. Gå på en riktig "dejt"
40. Ha en spa-kväll hemma
41. Bada naken med en sexig kille ;)
42. Baka en smörgåstårta
43. Köpa färsk fisk/musslor/räkor från fiskbilen
44. Åka med båtbussen
45. Göra egen pasta
46. Köpa nåt onödigt dyrt till mig själv
47. Gå på en lägenhetsvisning
48. Köra tre pass på en dag
49. Åka till ett vattenland
50. Lära mig att göra maräng (Alaskas pollock)
51. Åka inlines
52. Smaka en grasshopper paj
53. Äta "färsk" krabba
54. Testa BUS
55. Testa vaxning
56. Gå på en topp-till-tå behandling
57. Bli smidigare
58. Vara med i en löptävling (Vårruset/tjurruset)
59. Hitta ett recept på perfekta kakor
60. Gå på en slutspelsmatch
61. Få en goodiebag
62. Se en riktig kändis
63. Köpa ett "växthus"
64. Baka egna macarons
65. Simma i havet
66. Åka motorcykel
67. Testköra en cross
68. Vandra på ett berg
69. Testa att äta pilgrimsmusslor
70.


Kommentarer
Postat av: marielleärsmutsig!

Kan man verkligen skriva sådär? Baka perfekta kakor... Får man någonsin den där känslan att - GUD! dom här saknar ingenting!? Du är ju för fan perfektionist... Det nailar du aldrig! Vad är ett berg? Räknas en stor sten?

Svar: Hahahaha! :D För mig så är dom perfekta kakorna ungefär såna som dom har på Subway. :P Så jag ska hitta ett recept som är en bättre version av dom, DÅ kommer jag vara nöjd. ;) Förresten är det ju du som är perfektionist om du aldrig får den känslan. ;) Nja, en stor sten räknas kanske inte. Men gärna någonstans i fjällen eller dylikt. :P Såpass att det i alla fall är lite utmanande, men inte så det krävs flera års träning och syrgasmask typ. :)
Jeanette

2013-06-03 @ 16:02:37
Postat av: Freddeluktarflens

Om känslan som uppstår är "nä men fan va jobbigt. Nej tack. " Då äre ett berg.
Fast jag ville bara skriva för namnets skull.

2013-06-03 @ 18:11:59
Postat av: marielleärsmutsig!

Äfyfan!
Så säger man inte! Min mamma dog av flens.
Lite hänsyn tack.

Svar: Ja, det var över gränsen det Marielle! :P Flens är en mycket allvarlig folksjukdom... ;D
Jeanette

2013-06-04 @ 17:22:41
Postat av: Freddeluktarflens

Man måste alltså ha Flens för att lukta så? Inte bra Fredde... Inte bra.

2013-06-04 @ 18:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0