Blodgivare

Nu har jag äntligen tagit första ordentliga steget för att avklara punkt nr 35 på listan! :D jag har varit iväg och tagit alla prover som krävs för att bli blodgivare. :) så den 11/9 är jag inbokad att komma dit och lämna blod "på riktigt". :) men jag blev otroligt bra bemött idag, och det gick jättebra när hon tog proverna. Självklart var jag lite nervös, så när jag började slappna av blev jag lite yr i huvudet. :P fast det hanterade hon jättebra, så jag kände mig trygg. :) och jag överlevde t.o.m när hon råkade spilla ut en del av mitt blod på golvet! :D okej, det där lät äckligt, men hon råkade släppa på en klämma, så allt blod som fanns i slangen och nålen rann ut på golvet. :P men det var lätt fixat! :)

Sen kändes det väldigt betryggande att jag blev omhändertagen av samma person som jag haft kontakt med innan. :) plus i kanten på den!! :)

Fast nu är jag hemma igen och pysslar som vanligt. men jag är så nöjd att jag gjorde det här idag och jag är faktiskt lite stolt om jag ska vara ärlig. :) därför ska jag belöna mig själv med god mat och plugg nu. :) tänkte faktiskt laga iordning svamprisotto och kyckling. :) det tror jag passar en dag som denna. ;)

Ta beslutet ni med, och hjälp en människa i nöd. Bli blodgivare! För vem vet? En dag kanske det är ni som står det och behöver en transfusion.

Kram på er alla! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0