Dag 5 av 24

Hej alla glada! Hoppas att ni mår bra. Själv mår jag allt annat än bra. :/ jag kände att jag var seg och täppt i näsan i lördags, men tänkte inte så mycket på det. Fast när jag vaknade igår så hade det dragit igång på riktigt. Halsont, täppt näsa och huvudvärk. Plus att jag var otroligt seg. Som tur var så var Marcus hemma, så han tog hand om mig, så jag fick i mig mat osv. :P fast han var nog tvungen att göra det, för jag hade gjort proteinpannkakor åt honom på morgonen för att fjäska lite. ;) haha, nej då! :P så helgen har varit oförskämt lugn för min del. :/ jag hade hoppats att jag skulle känna mig bättre idag, men när jag vaknade och kunde lägga till feber och ont i lungorna till listan av symptom så förstod jag att det var kört.

Och det känns så jäkla tråkigt! Jag saknar faktiskt mina kollegor, och det suger ärligt talat att ligga ensam hemma och må dåligt. :( men jag kan inte utsätta patienterna för risken att bli smittad av mig. Många som kommer och ska ta prover har nedsatt immunförsvar, och då måste vi ha det i åtanke. Ska jag sitta och hosta, nysa och vara rent allmänt äcklig så utsätter jag dem för en onödig risk. Så idag ska jag bara försöka kurera mig så jag kan jobba imorgon. På onsdag ska jag ju iväg på anställningsintervju, och även då måste jag vara frisk.

Nej nu är det dags att snyta sig igen. :( åååh vad jag hatar att vara sjuk! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0