Fooodprep

Nu är det slut på friden. Imorgon börjar sommarjobbet, och jag har 5 veckors jobb framför mig innan jag får "semester" och åker till USA med familjen. ;D jag ska alltså jobba på vårdcentralen i Grums, för er som inte riktigt förstått det. :P egentligen hade jag hoppats på att få jobb på tex klinisk kemi i sommar, men chefen tillät inte det. :P hon snodde mig från dom, eftersom jag har så mycket erfarenhet inom primärvården, och då var det för viktigt att ha mig kvar. Sen har jag hört bra saker om Grums, men jag måste erkänna att jag ser verkligen inte fram emot att pendla fram och tillbaka. :( jag hatar att behöva åka buss flera timmar varje dag. :( sånt jäkla slöseri med tid...

Men det blir nog bra. :/

Annars så har jag bara förberett mig inför den kommande veckan idag. Så jag har diskat, handlat, städat och lagat mat. Och allt har gått bra, bortsett från när jag la shoppinglistan i byxorna och sen bytte byxor innan jag gick och handlade. Smart där Ljunggren!! :P haha! ;D

Ibland är inte hjärnan helt med... ;)

I alla fall. Maten jag lagat idag är: marinerad kycklingfilé med ungsrostad potatis och grönsaker, 3 matlådor teriyakimarinerad lövbiff med lök, grön paprika och ris, samt 2 lådor kycklinggryta med gnocchi, gröna bönor och broccoli. Sen kommer jag komplettera med mer grönsaker där det behövs. ;) men sånt ska man hålla så färskt som möjligt, så allt sånt gör jag på morgonen istället. Jag har även köpt räkor, så jag kan göra i ordning räksallad med ägg. :) och skulle det bli kris så har jag även köpt några burkar tonfisk. :) tonfisk är alltid bra att ha hemma. Åtminstone så länge som inte Marcus äter upp dom för mig. IGEN!!! ;P fast då bör jag påpeka att jag har stulit lite chips från honom under helgen också, så det kanske jämnar ut sig... ;)

Nu, mina kära vänner, så ska jag åter igen diska. ;) det blev ganska stökigt när jag lagade iordning all mat, så nu ska jag städa upp det. :)

Håll tummarna för att allt flyter på bra den här veckan nu! ;D Nu jäklar är det dags att hitta tillbaka till mina rutiner.

Kram på er! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0