Groceries

Nån dag ska jag ha semester. Och jag tänker njuta. Jag tänker inte lyfta ett finger under den perioden, för det har jag banne mig förtjänat. :P egentligen förtjänar jag semester nu också, men eftersom jag inte har ett fast jobb så måste jag slava heeeela sommaren. Eller ja... Först 5 veckor och sen en vecka i augusti. Däremellan ska jag springa runt i USA och köpa allt jag ser. ;D det är såååå synd om mig. ;)

Men fram tills dess blir det slitigt. Massa pendlande och dumheter och sen har jag saker som ska avslutas i skolan. Åååh kan inte skolan ta slut nån gång?! :P på tal om skolan så håller jag på att söka jobb som tusan nu. :) jag försöker söka i Karlstad, Linköping eller västra Götaland. Sen skulle jag kunna tänka mig att jobba i Uppsala också, för jag inbillar mig att det är väldigt fint där. :) så nu hoppas jag få en anställning ASAP! ;) jag sökte ett jobb i Umeå också, men det fick jag inte ta för mamma. :P hon går bara med på orter som ligger söder om Uppsala, fråga mig inte varför, men så är det. ;) och är det nån man ska lyssna på så är det mami. <3

Annars så har jag sovit på tok för länge idag, tvättat en massa kläder, varit till Ikea med Emelie (dock inga inköp för min del) och sen gjorde vi en sväng på Ica maxi. Där shoppade jag loss på frukt och grönt, samt 1,9kg kycklingfilé och halloumi, så nu kommer jag att kunna äta gott! ;) jag vet att jag har tjatat om det förut, men mat är så sjukt viktigt! Plus att det är otroligt rolig när man vet vad man gör. Sen verkar vissa människor ha fått för sig att nyttig mat kostar skitmycket, men DET GÖR DET INTE!! :P visst blir det billigare om man lever på importerat kött och annan lågbudgetmat, (vilket man kanske måste göra i vissa perioder för att klara att betala räkningarna, och det förstår jag. Been there, done that liksom!). Men när man tjänar tillräckligt för att kunna unna sig nyttig mat, så bör man faktiskt investera i det. :) riktig mat är betydligt bättre än att sitta och proppa i sig en massa piller och artificiella ämnen. För är man inte på elitnivå så behövs det ärligt talat inte. ;)

Men det har varit en väldigt bra dag, även om det varit ganska rörigt. :P nu har jag precis ätit en skål med jordgubbar och mjölk och jag har det sådär supermysigt. ;) men imorgon är det jobb som gäller. :P det blir även en tur på torsdag, vilket innebär att jag får ett par tusen extra att roa mig för på semestern, så det är inte helt fel. ;) Egentligen skulle jag skriva på mitt arbete den här veckan, men istället får jag arbeta ihjäl mig i några veckor. ;) tur att man är ung så man har överskottsenergi lagrat i varenda fiber i kroppen. Eller inte... ;D hahaha!

Nu är det dags för mig att hämta sista tvätten. :P sen är det dags att tänka på refrängen. Förhoppningsvis har jag inga problem att somna inatt, och har jag riktigt mycket tur så blir det ganska lugnt med patienter både imorgon och på torsdag. ;)

Ha en bra vecka godingar! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0