Prince charming

Jag är en hopplös romantiker. Jag vet det, och jag står för det. Om det beror på att jag hade fördelen att växa upp under den blommande Disney-tiden, eller att det bara beror på nån sorts genetisk betingelse, vet jag inte. Vad jag vet är i alla fall att jag älskar romantiska gester. Vare sig dom är små, eller gigantiska, så blir jag alltid varm i både hjärta och själ när jag ser bevis på "äkta" kärlek. :P det kan vara allt från en liten lapp i väskan/på bordet/kudden mm med ett gulligt budskap eller en rolig överraskning. Typ en långweekend på en romantisk ort. Hade jag haft råd så hade jag gjort såna saker jämt. För alla jag bryr mig om. Men framförallt för min partner! För jag vet hur glad jag själv skulle bli, och då är det värt all energi och planering som en sån sak skulle kräva. Men det är jag det. ;)

Jag kan med all ärlighet säga att även om jag har haft turen att ha riktigt bra killar som min pojkvän, så har ingen av dom varit speciellt romantiska. :P gulliga? Absolut! Men jag kan inte komma på nån gång som nån av dom har gjort nån stor romantisk gest. :P fast hopplös som jag är, så har det alltid funnit en liten del av mig som har hoppats på att den dagen någon gång ska komma. :P anledningen till att jag skriver om det här nu, är för att idag hade varit en sån där perfekt dag för att bli överraskad på. Jag jobbade både idag och igår, är trött som fasen, har ont i ryggen och blev helt dyblöt när jag skulle gå till bussen. Så när jag satt där på vägen hem och försökte värma mig så tänkte jag: hur underbart hade det inte varit att få en stor bamsekram av den man älskar mest i hela världen när man kommer hem, få nån god mat serverad och se att han har köpt blommor?... Bara för att. Utan nån speciell anledning, utan enbart för att visa mig hur mycket han älskar mig.

Istället kommer jag hem till en tom lägenhet, blöt ända in på skinnet och lite smågrinig. :P

Men vad fan. Jag tänker fortsätta hoppas att jag får min "Prince Charming" någon dag. ;D fast sen var man får är en annan sak. ;D haha!

Keep dreaming cutiepies! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0