2 mil

Idag är det extra söndagsångest! :P vanligtvis så behöver jag inte planera så mycket inför den kommande veckan, men när jag var vid gymmet förut så ringde min chef och bad mig jobba imorgon och på tisdag. Vilket jag såklart inte tackar nej till! ;D alltid skönt med extrapengar. ;) Så imorgon ska jag till skåre, och på tisdag så ska jag vara vid åttkanten. :) ganska lugna vårdcentraler, eller hur man nu ska uttrycka sig, men med min tur så kommer det säkert bli fullt upp! ;P fast sånt kan jag hantera ändå. Ångesten beror snarare på hur jag ska ta mig dit imorgon. :/ enligt prognosen ska det snöa och vara 8 minusgrader imorgon, så cykla känns som lite overkill. Men bussen är ganska krånglig, och ska jag komma dit i bra tid imorgon så måste jag ta en länsbuss. Och problemet med dom är att dom inte alltid stannar här utanför, även fast dom ska det. :P det är alltså mitt dilemma. Ska jag chansa att bussen stannar, eller ska jag föröka cykla ändå och ta bussen sista biten bara? Det är ju bara 7,5 km, så skulle det krisa sig så kan jag ju alltid cykla. Om det inte snöar vill säga.

Åååh ge mig en bil nån!!!

Annars då? Jag sov ganska länge idag, eller snarare så låg jag och myste i sängen extra länge idag, och sen när jag kom upp så slängde jag snabbt i mig nåt att äta, och sen begav vi oss iväg till maxi där vi handlade mat. :) jag blev så lycklig när jag kom till frukten, men Marcus däremot var inte alls lika road. :P hade jag fått bestämma hade jag handlat frukt och grönt för flera hundra varje gång jag handlar, men problemet är att jag aldrig hinner äta upp allt. Så jag brukar få begränsa mig själv lite. :P men idag var det svårare än vanligt. Det fanns bl.a. mango, nektariner, vattenmelon, blåbär och jordgubbar! Jag kunde såklart inte köpa allt, men det blev vattenmelon och mango i alla fall. :) jag har ju redan sweetie hemma, så jag klarar mig nog rätt så bra ändå. :P

Vi passade även på att köpa sallad och grillad kyckling när vi var där, som vi hade till lunch. Jag tog även med lite ananas som efterrätt. Såååå gott! :D sen drog vi iväg och tränade, där jag cyklade 2 mil, körde ett ryggpass, sen avslutade jag med lite biceps och axlar. Jag ska köra ett tabata-pass imorgon, så jag tog det ganska lugnt ändå. :P huvudsaken är att jag har gjort nåt idag i alla fall. ;)

När jag kom hem så hade Marcus lovat att fixa maten till kvällen (jag har lagat maten hela helgen, så det var onekligen hans tur!), så nu har jag precis ätit en kebabrulle från vedugnen. ;) haha skräll liksom! :D matlagning är inte Marcus grej som man säger så. ;) fast han är en jäkel på att grilla! ;) på tal om min lilla älskling, så har han åkt nu. :( tråkigt nog... :(

Fast jag får trösta mig med att han bara är borta några dagar nu, och nästa vecka så kommer han hem redan på onsdag så det är bra. ;) hur sjukt är det inte förresten att det är påsk om 1 1/2 vecka?! :O tiden bara flyger iväg!!

Nej, nu ska jag mysa en timme till innan jag ska göra ett försök att sova. Hoppas att ni har haft en bra helg, och att den kommande veckan blir bra. ;)

Kram på er! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0