Cats

Klockan är mycket och jag borde sova. Både kroppen och knoppen känns slutkörda, men ändå inte tillräckligt för att jag ska kunna lägga mig. :/ fast jag misstänker att det kommer bli så inom den närmsta timmen. ;) eller hoppas kanske är ett bättre ordval. ;P

Idag har jag läst artiklar om carcinogenesen, dvs hur cancer uppstår samt utvecklas. Det finns flera teorier om hur cancer uppstår, och detta ska jag ha med i mitt exjobb. En av teorierna kallas för "cell fusion theory", och det är den som är mest relevant för mig. Men det är mycket information att ta in, speciellt när artiklarna är över 50 sidor långa, men det är bara att köra på. ;) så det har jag gjort i stort sett hela dagen. :P

Vid 19 behövde jag en paus, så jag drog iväg till sats, där jag sprang 7 km, körde ben/mage samt att jag cyklade 4 km. Så det var ett ganska bra pass! Jag brände ca 1350 kcal på lite över 1,5 timme så det kändes bra. :) löpningen gick ganska tungt idag, och trots att omständigheterna var betydligt sämre sist när jag och mamma sprang ute, så gick det på nåt vis lättare då. Antagligen för att jag hade mamma som pushade mig. ;) sen blir det alltid roligare om man springer ute, för det händer mer så. ;) när jag hade ett par kilometer kvar idag kände jag hur jag fick ont under foten, vilket självklart berodde på en blåsa som jag fick. :/ och nej, jag kommer inte lägga ut en bild på den, så du kan andas ut Emelie. ;) hehe! :* men det känns så trist att jag ska få såna blåsor på fötterna så fort jag springer! :( hoppas det beror på slitna skor, så det blir bättre när jag får dom nya som mamma beställt åt mig. ;)

Förut när jag pratade med Marcus så dividerade vi om lite olika saker, som vanligt. ;) men helt plötsligt ur det blå frågade han mig om jag ville höra något tråkigt(?!). Jag tänkte direkt på en massa hemska saker som kunde ha hänt, men han fortsatte och sa: "Eller ja, nåt som du kommer tycka är väldigt tråkigt i alla fall". Nyfiken som jag är, så bad jag honom såklart att berätta. Då sa han såhär:

- Det kommer ju en uppföljare till "the Hobbit". Nämn en skådespelare som du skulle bli riktigt irriterad på om han var med, och som skulle vara helt malplacerad. Du tycker även att den här personen är ganska motbjudande.

Jag tänkte en liten stund, sen kom jag på det....

Och jodå!!! Mikael Persbrandt ska vara med i dom kommande två filmarna!!! Fasiken också, säger jag bara!! Kunde dom inte ha valt någon annan?! Bokstavligen vem som helst bortsett från honom. Jag vet inte vad det är med den mannen, men jag tål honom inte. När andra tycker att han är snygg och sexig, ser jag mest en äcklig snuskgubbe. Nu ska jag inte döma honom för hårt egentligen, för jag känner honom inte, och det kan ju vara så att han är en fantastisk människa på alla sätt och vis. Men det är något med honom som inte alls passar mig. :/ och det är inte så att jag anser att han är en dålig skådespelare, men det är nåt med hans utstrålning. :/

Nog om det. Det ska bli intressant att se vad han kan bidra med till den filmen, och förhoppningsvis gör han ett bra jobb så jag slipper störa mig på honom. ;) nu tänkte jag borsta tänderna och hoppa i säng. :) nedan kan ni förresten se en väldigt bra bild som jag tycker beskriver skillnaden mellan mig och Marcus. Jag är såklart katten på den övre bilden och Marcus är den undre katten. :) vilket alla säkert förstod ändå, men jag tänkte vara väldigt tydlig för det kan ju finnas folk där ute som inte träffat oss. ;) haha

Sov gott snuttisar! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0