Glossybox april 2013

Nu har jag testat alla produkter i månadens glossybox! :) Temat var "Spring cleaning", och jag fick:
'
 
Balance me - Super toning body wash
'
Produktbeskrivning

En upplyftande body wash som har tagits fram för att förbättra hudtonen, mjukgöra och skapa bättre blodcirkulation/hudcirkulation tack vare en unik mix av naturligt aktiva ingredienser som du hittar i enbär, bergamott, pelargon och lavendel. Använd så ofta som du känner för det då den milda formulan rengör utan att tvätta bort de naturliga oljorna från huden

Super Toning Body Wash

Vad jag tyckte: Den luktade riktigt gott, löddrade fint och kändes väldigt bra. Jag skulle absolut rekommendera den till en vän, även om jag själv fortfarande älskar min duschtvål från Anatomicals. ;)

'

Être belle - Collagen & aloe vera hydro mask

'

Produktbeskrivning

Strukturerande och fuktgivande collagen och Aloe Vera-mask. Förbättrar hudens elasticitet och ger optimal återfuktning. För en fräsch look och jämn hudton. Passar alla hudtyper då den återfuktar på djupet.

Collagen & Aloe Vera Hydro Mask

Vad jag tyckte: Slibbig mask, som hela tiden kändes som om den skulle åka av. Det fanns ingen beskrivning på hur länge masken skulle vara på, vilket är dåligt. Jag skulle personligen aldrig köpa den igen. 

'

Babor - Lip color

'

Produktbeskrivning

En innovativ ny formel med synlig utjämnande effekt. Den känns inte klibbig och lägger sig heller inte som en hinna på ytan. Mycket glans, sitter länge och har mycket färgpigment. Läppstiftet skyddar den sensitiva huden på läpparna från förorening samtidigt som det fungerar vårdande och återuppbyggande.

Lip Colour

Vad jag tyckte: Superfin förpackning, och läppstiftet kändes jättebra på läpparna. Läpparna kändes riktigt mjuka, och färgen höll bra. Tyvärr var färgen inte rätt för mig, men var superfint på min farmor, så hon fick den av mig. Jag skulle absolut kunna tänka mig att testa en annan färg från samma märke, för jag fick ett väldgt bra intryck av produkten.

'

Vichy - Normaderm hyaluspot

'

Produktbeskrivning

Normaderm Hyaluspot från Vichy är en snabbverkande hudvård mot finnar, anpassad till alla hudtyper, även känslig hy, alla åldrar, både män och kvinnor. Effekterna är att finnens utveckling bromsas och synligheten reduceras på endast 24 timmar. 


Krämen har en formel berikad med hyaluronsyra som skapar en skyddande och osynlig film på hudens yta. Detta fungerar tillsammans med antibakteriell teknologi för att minska uppkomsten av finnar. Produkten känns fräsch mot huden, kladdar inte och innehåller stärkande och lugnande thermalskt källvatten från Vichy. 

- Hygienisk aluminium-applikator med kylande effekt - Dokumenterad effekt mot finnar - Täpper inte till porerna - Med hyaluronsyra - Med LHA - Med salicylsyra - Motverkar märken 

Dermatologisk testat. Utan parabener. Finns på utvalda apotek.

Normaderm Hyaluspot

Vad jag tyckte: Superbra produkt! Jag var skeptisk i början, men jag testade den och den fungerade verkligen! Den skulle jag verkligen vilja testa fler gånger! 

'

Tancan - Bronze self-tanning spray

'

Produktbeskrivning

TanCan Bronze – originalet sedan 2004, känd för att ge huden en effektfull och naturtrogen solbrun färg. Sprayen lägger sig som ett tunt lager över din hud och behöver inte gnidas in för hand. Produkten är brunfärgad (färgguide) för lättare applicering. Munstycket gör det möjligt att hålla flaskan i alla vinklar (360°), vilket underlättar sprayning av kroppens baksida. TanCan är en modern brun-utan-sol med djupverkande Erythrulose för en gyllenbrun solbränna, även berikad med Aloe Vera och Vitt te, utan tillsatser och parfym.

Bronze Self-Tanning Spray

Vad jag tyckte: Nu har jag bara testat den lite på mitt ben (Vilket jag gjorde när jag var i Munkfors), men den verkade riktigt bra! Jag har som sagt aldrig testat brun utan sol, så jag ska göra ett ordentligare test sen. Men färgen blev riktigt bra,även om jag såg ut som en chokladkaka direkt efter applicering. ;) Färgen höll bra, och resultatet blev inte flammigt, vilket jag var orolig för. Jag tror att det hade varit lättare om det var en kräm eller liknande, men sprayen fungerade rätt så bra ändå. :) Det rann lite på benet, men jag lyckades få bort det mha citronjuice, så det såg inte dumt ut sen. ;) Fast som tidigare nämnt, så kommer ett mer ordentligt test sen. ;)

'

Helhetsintryck av boxen: Helt okej box, även om jag hade föredragit att få nån av dom andra produkterna i fullsize istället för dom jag fick (läppstiftet och ansiktsmasken). Framförallt eftersom masken var dålig och billig. :/ Hade jag fått bättre fullsizeprodukter hade jag varit supernöjd. 

'

Nu ska jag dra iväg och handla mat,innan det är dags för dagens tabata-pass med Daniel! :)

'

Ha en bra dag snuttisar. ;)

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0