VM-final

Surprise! Precis som resten av Sverige så sitter jag bänkad framför Tvn och kollar på vm-finalen. :) ingen skräll direkt, men ändå. ;) fast jag sitter inte i karlstad, utan hemma hos mamma och pappa i Munkfors. Det trodde ni inte va? :D det gjorde inte jag heller kan jag säga. :/

Anledningen till detta är att jag trodde att jag skulle få ha en riktigt myshelg med min snutt, men det gick åt helsike. :( jag bad honom om en helg fri från kompisar, krav och måsten. En helg fylld av mys där vi bara skulle vårda vårt förhållande. För det behövde vi verkligen efter den här perioden (han har varit borta i 3 veckor, skulle vara hemma den här helg, för att sen vara borta i två veckor till). Fast det var tydligen för mycket begärt för Marcus. Helgen började bra, men sen gick det snabbt utför. Marcus verkade inte kunna prioritera mig framför sina vänner, och han verkade inte speciellt sugen på att hitta på nåt med mig överhuvudtaget. Vilket såklart sårade mig enormt mycket. Så mycket så jag ville bara ta mig därifrån så fort som möjligt. Som tur är så var pappa nere i karlstad, så jag fick åka med honom hem till Munkfors. Jag orkade verkligen stanna kvar där, för jag var så arg och sårad. Nu är det här såklart bara min version av det hela, och jag kan inte skriva allt som sagts eller hänt. Och jag har såklart min del i det hela också. Fast nu vet ni i alla fall varför jag inte har skrivit nåt. Jag tycker att det är rent ut sagt pinsamt att vi inte kunde hålla sams just den här helgen, och det gör otroligt ont i mig att vi inte fick den helgen vi behövde. Fast nu blev det som det blev, av flera olika anledningar, och vi får helt enkelt se hur det rullar på efter det här. En sak som är säker i alla fall är att det är inte alls nyttigt för oss att vara ifrån varandra såhär mycket.

Men sen kan jag absolut inte klaga. Mamma och pappa har som vanligt varit helt underbara mot mig, och det här har varit som balsam för själen. Vilket jag behövde nu.

Jag har fått springa i skogen, både idag och igår, ätit god mat, solat en stund och blivit masserad. Jag har sovit som en stock och fått gosa med våra underbara katter. Det har varit väldigt mycket för mig den senaste tiden, och det kommer fortsätta att vara så ett tag framöver. Så nu behövde jag ett avbrott från allt. Jag måste få tänka på mig själv nu, så jag får den kraft jag behöver för att ta mig igenom allt. Och jag orkar inte hålla på att ge av mig själv till andra där jag inte får nåt tillbaka. För dom som inte kan hantera det, så säger jag bara:

"If you can't handle me at my worst, you sure as hell don't deserve me at my best".

Nu blir det hockey igen! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0