Ass to the grass

Söndag! :P och jag har fått en hel del gjort. :) vilket känns väldigt bra! :) dock har jag kommit in i en ond cirkel, så jag lägger mig på tok för sent på kvällarna, vilket leder till att jag sover för länge dagen efter. Så hela dagen blir ganska skev. :/ så jag måste försöka rätta till det nu!! :P idealiskt skulle jag vakna mellan 7-8 på morgonen (och vara utvilad), för att sen kunna ge mig ut på en härlig morgonpromenad. Men det lockar inte direkt att gå ut på en morgonpromenad vid lunch. ;D 

Speciellt inte när jag ska träna några timmar senare. :/ 

På tal om träning så var jag allt annat än motiverad idag, men tog mig iväg ändå. Så idag blev det ben och axlar. :) bendelen gick ganska bra, men axlarna var redan slut, så det blev bara ett par övningar där. :P 

Idag testade jag även en ny övning på gymmet. :) en typ av benpress som jag inte provat förut. Och av den anledningen började jag väldigt lugnt. Så jag började första setet på 70kg. Sen ökade jag till 110kg. Tredje setet blev på 150kg, fjärde på 190kg, femte på 210kg, sjätte på 230kg och sista setet blev 10 reps på 250kg. Sen kändes det bara löjligt att fortsätta på den maskinen, för mer än 7 set kör jag inte på en och samma övning. :O 

Så nästa gång kan jag lasta på mer redan från början, så får vi se hur mycket jag orkar. ;) Sen försökte jag som sagt köra axlar, men det gick sådär, eftersom jag redan har träningsvärk i axlarna. :P haha! 

Igår gick jag förövrigt ut på en powerwalk i solen, och det var heeeelt underbart! :D ca 8,5 km blev det, och jag förbrände 617 kcal. :) hoppas på fler såna dagar framöver. Och det skadade inte heller att team BOOK gick vidare i körslaget! ;D så nu står lilla Munkfors mot Töreboda i finalen. ;D det kommer bli en riktig rysare! :D 


Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen. :) imorgon blir det fullt fokus på kemi och pluggande. Nu jäklar ska jag sätta den där tentan! :D 

Hoppas ni får en bra vecka godingar. :) 

Bild från idag


Gårdagen promenad. ;) 







Bild på mig :P

Avslutningsvis lite söndagshumor :D skickade detta till syrran. Hon är underbara på alla sätt och vis, och jag älskar henne, men matte är inte direkt hennes "grej" om man säger så... ;P 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0