Frisk luft

Jag tror ärligt talat att jag var törnrosa i mitt förra liv. Jag kan lätt sova 10-11 timmar om jag får. Vilket jag gjorde idag. :P Ibland önskar jag att jag kunde vakna efter 8 timmar och vara superpigg, men med den vardagen jag har nu så är det svårt att få några rutiner. :( jag har nämligen konstant jour som vikarie. Jag vet aldrig när jag blir inbokad på jobb, och jag går inte direkt upp kl 06 när jag är "ledig". Så jag vänder ständigt på dygnet, och det tar mycket energi att alltid jobba på olika ställen, där alla har sina egna rutiner och jobba med massa olika människor. Så dom dagar när jag är ledig så försöker jag vila upp kroppen så mycket som möjligt. Speciellt nu när jag är sjuk. :/ 

Jag längtar verkligen tills den dagen jag får ett roligt heltidsjobb så jag kan få skaffa mina egna rutiner...

Så efter en lååååång natts sömn så gick jag upp, insåg att det var sjukt kallt i lägenheten, stängde fönstret till sovrummet, åt frukost, kollade på tv, fixade mat, skrev på exjobbet, kollade på tv igen, satt och surade för att jag inte kan träna, åt mat igen, åkte och handlade mat och nu sitter jag i soffan igen. Och kollar på tv. 

Inte för att det finns speciellt mycket bra att se på. Men tråkigt nog har jag inget bättre för mig nu. :P hade jag mått bättre så hade jag ju kunnat spendera ett par timmar på gymmet, och även fått mig lite frisk luft på vägen dit (älskar luften den här tiden på året!!). Men instället är jag snuvig och allmänt seg. :( Oooh, please save me Jebus!!! ;D 

Jag blev för övrigt smått förälskad i den här tröjan från hm! Hoppas bara dom är lika snygga i verkligheten... Fast då är ju frågan vilken färg jag bör satsa på?! ;D 

Nej, nu måste jag försöka komma i säng snart. Jag ska lämna in mammas och pappas bil tidigt imorgon, så jag måste försöka somna i tid. Det har varit så jäkla skönt att ha en bil dom här dagarna, och bara kunna använda den när JAG vill. Inte behöva anpassa mig efter bussar, andra människor eller liknande, utan bara ta den dit jag vill, när jag vill. Fast nu är den lyxen slut. :( 

Oh well. ;) Hoppas ni har haft en bra dag godingar! :) 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0