Pensionären

Jag har alltid varit en nattuggla. :P att vara vaken 4 timmar längre än vanligt har aldrig varit några bekymmer, men att gå upp 30 min tidigare på morgonen har varit stört omöjligt för mig. :P 

Men sen hände något. 

Jag fick jobb. Så nu är jag rena rama pensionären. :P igår gick jag och la mig 21.30. Och vaknade utvilad innan 07. :P men börjar man jobba kl 07.15 (dock är jag alltid där innan kl 07.00), så blir det väl så. :) och nu kommer jag jobba såhär fram tills åtminstone september, så det är ju egentligen bara bra. :) dessutom har jag slutat vakna av nattågen som åker förbi, så det känns skönt. :) 

Dom senaste dagarna har varit väldigt bra. :) lite speciellt att jobba i tappen bara, men det går bra. :) självklart har jag mer att lära, men det verkar som om kollegorna gillar mig i alla fall och tucker att jag gör ett bra jobb. Och det är ju alltid kul! :D 

Efter jobbet i onsdags så gick jag iväg och tränade, och körde rygg/biceps/mage. :) det roliga var att när jag körde rodd i en maskin så kom en tjej fram och ville köra mellan mina set. Vilket är helt okej! :) men hon försökte vara cool, så utan att jag sagt något så sa hon: jag tror jag kan köra på samma vikt som dig.

Det kunde hon inte. ;D

Det är skönt att se att jag inte blivit allt för klen den senaste tiden i alla fall, för det var länge sedan jag var inne i en bra träningsperiod, med ordentliga pass. Men nu så! :) i och med det jobbet jag har så kan jag äntligen få den ordning jag vill i min vardag. Rutiner är otroligt viktigt, även om det inte ska övergå i slentrian såklart. ;) så den här veckan tänkte jag börja lite lugnt. :) varje dag går jag till jobbet (eller cycklar), vilket blir 4 km (minst) om dagen. Utöver det så har jag än så länge kört två styrketräningspass (mån och ons), och igår gick jag ut på galgberget efter jobbet och promenerade 6 km (1mil totalt). Och det var jobbigare än man kan tro! Det fanns några tuffa backar där, och eftersom jag gick vilse ibland och fick kolla på kartor osv, så var tiden ganska missvisande. :P men kul var det! :D 

Sen när jag kom hem lagade jag iordning tacos och bara myste. :) 

Idag ska jag bara ta det lugnt här hemma. :) Marcus är hemma i Värmland, för han hade saker att fixa, så jag är ensam i helgen. :/ men det blir nog bra! :) hade det varit finare väder hade jag planerat att gå och utforska lite. Men det får bli en annan dag. :P 

Nu ska jag äta lite! :D 

Ha en bra helg godingar. :) 

Galgberget



Lördagsmys med mjukiskläder i dah shit säger jag bara! :D modemedveten på en lördag? Existerar sånt ens?! :D 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0