Valborgsmässoafton

Hej alla glada! :) min helg i Stockholm var riktigt bra. :) 

Vi kom fram ganska tidigt efter ett väldigt trevligt och givande besök på blodcentralen i Linköping. :) fast bästa delen var nog när dom bjöd på lunch. ;) 

Väl i Stockholm så mötte min syster upp mig, så vi gick till en krog och tog ett par drinkar. Marielle narrade mig som fasen för att jag beställde in French 75 och en appletini till oss att dela på. :P hon tyckte dom var för tjejiga. :P 

Goda drinkar 

Men sen när det var hennes tur att beställa så ville hon ha en raspberry mojito (och jag valde en midori sour). Snacka om tjejig drink! :D men gott var det. ;) 



Efter vår lilla träff så begav jag mig till hotellet, där vi blev bjudna på 3-rätters. :) maten var ganska god, men det fanns en del att förbättra. :P fast allt som är gratis är gott sägs det ju, så det är dumt att klaga. ;) 

På kvällen sen var vi ett gäng som gick ut i gamla stan. :) dock blev det hyfsat lugnt, eftersom vi hade en dag planerad även på lördagen. :) 

På lördagen åt vi supergod hotellfrukost, varpå vi sen begav oss till stadshuset där vi blev guidade runt. :) och jag kan ärligt säga att det var MYCKET bättre än jag trodde att det skulle vara. :) speciellt kul var det att se det gyllene rummet. :) 




När turen var avklarade tog jag tunnelbanan till Marielle och så drog vi ut till skärholmens shoppingcenter. :) där var vi bl.a. Inne på bubbleroom och kikade, samt några andra roliga (och unika) affärer. :) så lite shopping blev det allt. ;) det fick bli ett par svarta byxor, ett par capribyxor i mysmaterial, en mascara (min vanliga sensai) och två bikinis. :) jag hade gärna shoppat mer, men tiden rann tyvärr ut. :( så jag fick hoppa på tunnelbanan och åka in till gamla stan där vi fick gå på mordvandring. :) 




Vandringen avslutades på restaurang Mårten Trotzig, där vi åter igen fick mat. :) lyxigt värre alltså! ;) efter jag var mätt och nöjd så åkte jag åter igen hem till min syster där vi var ett gäng som umgicks och bara myste. :) dagen efter var det dags för hemresa. :) vilket gick bra, även om kroppen kändes väldigt mör. :P 

Den här veckan har jag mest bara jobbat och pysslat. :P jag har varit väldigt sliten den här veckan, så bortsett från ett efterlängtat besök från pappa så har det inte hänt mycket. :P 

Och eftersom pappa kom förbi så sitter ÄNTLIGEN min tv på väggen. :) och det blev sååå bra! :) så nu börjar det bli ordning här hemma. :) 

Dock har det hänt en väldigt bra, men ändå dålig, sak på jobbet den här veckan. Min kära kollega A-C gick i pension idag. Fast det som var bra med den händelsen var att hon bjöd på smørrebrød, vilket var supergott!! :D jag testade tre olika varianter, och alla var underbara. :) dessutom fick jag med mig en påse hembakade biskvier. Oh my lord så gott. ;D Så nu måste jag verkligen träna i helgen! ;D 


Idag hade jag tänkt se på brasan här i Halmstad, men vädret fick mig att ångra mig. :O istället blir det en tur upp till Gbg och träffa Line. :) 

Nu orkar jag inte skriva mer. :) 

Hoppas allt är bra med er. <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0