Master of science

ÄNTLIGEN!!! 

Jag har sprungit runt här hemma och pysslat med saker hela dagen i väntan på posten. Allt för att distrahera mig själv och för att få tiden att gå fort. Men när brevbäraren kom, sprang jag fram med en gång, likt en hund och kastade mig över högen som bildats. 

Och där var det! Brevet med stort B...

Ett stort vitt kuvär med den lilla solen i kanten. Jag fick hålla mig för att inte slita upp kuvertet, och när jag öppnade det så fanns det en superfin folder innehållande en inbjudan till examenshögtiden, samt två examensbevis. Ett som biomedicinsk analytiker och en för min filosofie magisterexamen i biomedicinsk laboratorievetenskap. :) 

Jag började nästan gråta när jag såg det. På ett fint papper står mitt namn. Där står även att jag har gjort nåt otroligt bra. Kanske inte ordagrannt, men kontentan är att jag har åstadkommit något stort. :) och jag är så stolt över mig själv nu. 

Det har varit en jäkla resa, både på gott och ont, men nu är jag äntligen färdig. :) 

Så hädanefter kan ni kalla mig "Master of science". I insist. ;) 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0