Lyckans helg

Vilken underbar helg det har varit!! :D i onsdags hade jag inte tid att skriva nåt, för jag drog iväg och tränade direkt efter jobbet (ben och axlar), sen så städade jag lägenheten och fixade när jag kom hem. :) På torsdagen var det jobb som vanligt. Men trots att jag hade dålig dag på jobbet, där allt blev fel för mig, så vände det ändå sen när jag kom hem, för då kom mamma och Marielle hit. :D 

Efter att dom fått visa upp alla supersnygga kläder som dom köpt i Ullared (ja, man kan hitta superfina kläder i Ullared), så gick vi ut och kikade på stan och köpte sushi. :) mamma äter egentligen inte sushi, men alla jag har pratat med här nere i Halmstad har sagt att dom har världens godaste sushi här. Och jag och Marielle älskar sushi, så mamma offrade sig för vår skull. :) fast det enda hon egentligen inte tycker om är noribladen. :) vilket vi berättade för dom på Takenaka (vilket är restaurangen vi åt på), så hon fick några utvalda bitar, utan nori, och utan något rått. :) och OJ vad gott det såg ut att vara! :D men den maten jag och Marielle fick var också underbart god! Och Marielle tyckte också att det var den godaste sushin hon någonsin smakat. :) så det var kul! Och servicen förtjänar också all beröm, för vi blev så vänligt bemötta hela tiden. :) så är ni i Halmstad och är sugna på riktigt jäkla god sushi så kan jag med glädje rekommendera Takenaka! :) 

Dagen efter jobbade jag, medan Marielle och mamma låg och stekte på Tylösand. :) och jag var inte det minsta avundsjuk *harkel*... ;) 

Planen var i alla fall att jag skulle möta upp dem när jag slutat. Men då var dom redan sönderbrända och trötta, så istället gick vi ut och åt mat på Harrys och tog en öl, sen gick vi hem och myste. :) 

Igår åkte vi alla ut till Tylösand för att sola, och det var så mysigt! :D vi stannade där i några timmar, och allteftersom tiden gick så fylldes stranden med allt fler människor. Och halva nöjet med att ligga på stranden är ju faktiskt att kika på andra människor, så mig gjorde det inget. ;) dessutom lyckades jag bada en sväng också, vilket är första gången för iår så nu är jag nöjd. ;) 

När vi kom hem, lagade vi iordning lite mat, och sen gick jag och mamma ut på en långpromenad. :) på kvällen köpte vi pizza och kollade på fotbollen. :) och ja, rätt lag vann. ;) nu håller vi bara tummarna för att Tyskland vinner ikväll! ;) 

Nu har mina älskade gäster tyvärr åkt hem, så nu sitter jag här ensam igen. :/ men jag ska ändå tvätta, städa och förhoppningsvis träna (den vanliga söndagsrutinen alltså :P), så jag har fullt upp ändå. :P 

Nu ska jag försöka smälta min gigantiska frukost. ;) hoppas att vädret blir bättre snart också, så jag kan gå iväg och träna. :) 

Ha en underbar söndag nu godingar. ;) 


Älskade, underbara familj <3 enda som saknades var mina två favoritkillar, men vi hade en underbar tjejhelg ändå. ;)


Fredagsmys :)

Sol och bad på Tylösand 


Tylösand. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0