Marklyft

Vanligtvis tränar jag inte på måndagar, just för att jag tycker att det är dumt att träna när man sovit dåligt. Vilket jag oftast gör mellan sön-mån. Risken för att skada sig är på tok för stor om man inte är fokuserad, och förberedelserna innan träningen är lika viktiga som träningen i sig. :) men den här veckan bröt jag min regel. Dels för att jag sov hyfsat bra natten till igår och dels för att vi ska hem till Värmland i helgen, så då vet jag inte hur mycket tid jag har över till träning. :P 

Så igår fick det blir rygg och biceps (och mage såklart). :) passet gick rätt så bra, även om jag tog det ganska lugnt, i alla fall i marklyftet. Jag har ju problem med ryggen, så jag ville inte göra det värre genom att lasta på för mycket. Det är viktigare att ha bra teknik istället och få kontakt med musklerna som jobbar. Så igår körde jag bara med 60kg. Men framöver tänker jag lasta på mer, för 60kg kändes för lätt. Oftast är det underarmarna som stoppar mig innan ryggmusklerna gör det. Fast jag hoppas att ett par dragremmar ska lösa det åt mig. ;) (Har nämligen inte kört med sånt innan)

Idag blev det ännu ett träningspass i form av bröst/triceps. :) jag trivs faktiskt väldigt bra på nordic wellness här i Halmstad, och det börjar bli ännu roligare när jag börjar känna igen folk, för oftast blir det ju att man kör ungefär samma tider. :D 

Passet idag gick också bra. :) även fast jag är väldigt trött nu. :) fast känslan efter ett riktigt bra pass, när man får sätta sig i soffan och vara mätt och belåten är nästintill oslagbar. :D 

Sen var det extra roligt idag när jag fick ha på mig mitt nyinköpta linne från better bodies. Älskar verkligen färgen!!! :D 




Imorgon ska rumpan och benen få sitt. ;) 

Ha en underbar kväll godingar! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0