El Stockholmo

Borta bra men hemma bäst, är det inte så man säger? ;) 

Skämt åsido, jag har haft en underbar helg! :D jag jobbade halvdag på torsdagen, sen åkte jag in till stan där jag var till gripen på cellprovtagning. Vilket är något ALLA tjejer bör göra!!! Vissa kanske tänker: men varför berättar man nåt sånt?! 

Jo, för det är så jäkla viktigt! Jag anser inte att det är pinsamt eller konstigt att berätta det. Jag blev kallad på provtagning, och så gick jag dit. Så enkelt är det. :P det är ju inte direkt att jag legat runt, och inte skyddat mig, så jag måste ta en massa prover för diverse könssjukdomar (Fast det är såklart också väldigt viktigt att man går och gör det, om man haft oskyddat samlag). För en sån sak kan jag förstå om man håller för sig själv. Men genom att ta en enkelt litet prov, så kan man se om det skett förändringar. Och ju tidigare man hittar dom, desto större är chansen att man kan behandla förändringarna och bli frisk. Annars kan man faktiskt dö. Så att inte ta proverna när man får chansen är bara idiotiskt. 

Nog om det! :) efter provtagningen köpte jag sallad på ma ché (supergod!) innan jag begav mig till Soda där jag klippte och färgade mitt hår. Eller snarare underbara Karin gjorde det. :) och jag blev supernöjd! Det blev en sombre (soft ombre), och min lugg fick komma tillbaka. :D sen på kvällen kom Marcus hem, och på fredag morgon begav jag mig mot huvudstaden. :) Marielle mötte upp mig och sen drog vi hem till Malin där hon bjöd på supergod mat! :) resten av kvällen myste vi och pratade om allt mellan himmel och jord. :) 

När vi kom hem fick jag träffa Sannas två grandisar (hon har två vackra Grand danoiser), så jag fick busa lite med dom. ;) 

Igår åkte jag och Marielle in till café vero och åt brunch (O.M.G säger jag bara!!!), och sen gick vi i varenda affär i hela Stockholm och letade efter en känning till mig. XP men det gick inte så bra. :P båda tappade lusten tillslut, så vi åkte hem och lagade mat. :) fast inte innan vi hann se "superstylisten" Jonas från Top model Sverige och några av deltagarna. :P vi blev såååå starstruck! ;D eller kanske inte. ;P haha!

På kvällen kollade vi på melodifestivalen och gosade med vovvarna. :) på något vis så kändes det precis som hemma bär jag hade ett stort muskelpaket liggandes i mitt knä, som låg och dreglade och blev sur så fort jag slutade stryka på honom. Men den här gången var det Sannas hund Ego och inte Marcus. ;) 

Idag mötte vi upp mamma och pappa som äntligen kom hem från Maldiverna, och så åt hela familjen mat. :) därefter mötte vi upp Marcus och hans kompisar innan vi alla tog tåget hem (dock inte Marielle). :) fast Marcus och dom satt i 2:a klass och jag, mamma och pappa satt och njöt i 1:a klass. ;D 

Så det var min helg! :D såå mysigt, men jag är ändå glad över att vara hemma igen. :)  framförallt ni när jag snart ska flytta till Halmstad. :P fast nu känns det lite bättre, då jag lyckades få en lägenhet via min älskade bästis. :) den är inte speciellt stor, men jag är ändå väldigt glad över att jag har nåt. :) och jag har ju klarat mig på betydligt mindre, så det kommer säkert bli superbra! :D 

Nu mina kära vänner så ska jag sova! :) hoppas ni får en superbra vecka! :D 


Puss på er! :) 

Min nya hårfärg :D

 Älskar verkligen Marielles lägenhet! 

Underbara brunchen. <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0