Borta med vinden

Snälla baby Jebus, ge mig helg snart så jag får soooova!! 😴 

Dom senaste dagarna har varit tuffa, intensiva, roliga och känts mer eller mindre som en bergochdalbana. 

I måndags började dagen med att gå åt helvete. Först hade jag sönder ett av mina nya, fina och framförallt dyra glas, jag försov mig 20 min, körde mascaraborsten in i ögat, osv osv. Det tog liksom aldrig slut! 😳 Och sen jobbade jag i tappningen, vilket iochförsig var skoj. Det är alltid lika kul att träffa på alla gamla goa blodgivare och busa med dom på jobbet, men just den dagen ville jag bara låsa in mig i ett skåp och vicka i tårna. ☺️ När jag slutade begav jag och Emelie oss till Ikea i Helsingborg för att lämna tillbaka garderobshyllorna jag köpte, då de inte passade för fem öre (ett tips är att inte mäta/skruva/fixa saker när man är trött och/eller bakfull som ett ägg. Det blir oftast av någon konstig anledning inte riktigt bra då. 😱😜 

Men dom på Ikea var supertrevliga, och sen gjorde vi en tur på xxl. Fast det blev inga inköp där denna gången. Istället köpte jag stativ med trådbackar i på Bauhaus, som jag monterade ihop igår. Så det var bra! 😄 dom passade som ett smäck. Men då var jag nästintill nykter när jag fixade allt också. 😂👍 

Igår hade jag en fruktansvärt jobbig dag på jobbet. Fullt upp, och inget blev som jag ville. Så det blev en timmes övertid på eftermiddagen, bara för att komma hem och börja tvätta allt jag ägt i mitt liv. Så det tog heeeeeela kvällen. 😩 plus att jag fick agera datasupport åt min kära mor. Hon var väldigt billig just då kan jag meddela. 

-"Mäh! Jeanette! Vad hände nu?! Vart tog allt vägen?"
-"Mamma, jag är 50 mil bort. Jag ser inte vad som händer på sin skärm."
-"Okej, okej. Vad gör jag nu då?"
-"Samma som du gjorde för två minuter sen"
-"Jaha... Vad gjorde jag då?"

*Suck*

Men vad gör man inte för dom man älskar? 😜💗 

Nu är jag äntligen hemkommen igen, efter en bra dag på jobbet. ☺️ Jag fick höra från både Yvonne och min chef att dom pratat om vilken glädjespridare jag är, och hur duktig jag är. Så det var riktigt kul! 😃 sen fick jag höra från en av blodgivarna att hans kollega pratat om vilken charmig värmlänning det fanns på blodcentralen. 😜✌️ Egoboost deluxe liksom! 😄 fast nu är problemet att jag måste vika all tvätt från igår. Och dessutom hjälpa Emelie plugga inför en tenta. Fast att hjälpa Emelie känns inte jobbigt, för hon har hela tiden ställt upp för mig. 💗 Frågan är snarare om jag kan bidra med något? Jag tvivlar starkt i alla fall. 😜 men vi ska kriga på! ✌️ Sen ikväll blir det bio, och imorgon kommer jag att vara en zombie. Minst. 😄 

Hoppas allt är bra med er, och att ni haft en bättre början på veckan än mig. 😜 






Kommentarer
Postat av: Malin

2014-10-08 @ 21:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0