Expressen

Nu är vi äntligen hemma igen! Även om det har varit en underbar resa så är det alltid skönt att komma hem igen. :D fast jag vette fasen om jag kommer flyga med british airways mer. :/ dom flyger ju bara i cirklar!

Förra fredagen var vi i alla fall ute med jobbet, vilket var superkul. Vi blev bjudna på riktigt god mat på Fridolfs, och stämningen var på topp. :) dagen efter började vår resa mot new york. Först tog vi tåget ner till Köpenhamn, och i slutet var tåget helt packat med folk. :O men det gick bra ändå. :)

Väl framme så gick allt hyfsat bra. :) väldigt lång kö genom säkerhetskontrollen, men vi var ute i god tid, så det var lugnt. :) dock blev vårt flyg försenat, pga tekniska bekymmer. Efter mycket om och men så kom vi i alla fall på.

DÅ kom en passagerare på att han inte mådde bra, och skulle därför inte med planet. Suck!!! Så innan han kom av, och dom hittade hans väska så var vi riktigt försenade! Dessutom fick flygvärdinnorna gå igenom ALLA handbagage för att se att han inte lämnat av något farligt. Självklart är säkerheten viktigast, men när vi kom fram till London så var vi såpass försenade så vi fick springa HELA vägen till gaten, och den låg såklart längst bort. Så med blodsmak i munnen och lungor som kändes som om dom skulle explodera så kom vi fram.

Och då sa flygvärdinnan att det var för sent.

Hjärtat sjönk som en sten, och besvikelsen var ett faktum. När man bara ska vara borta en vecka så betyder en dag väldigt mycket. Men då hörde en annan man vad vi sa, så han lyckades på nåt vis ordna så vi fick komma på. Fast han berättade även att vårt bagage inte skulle komma med. Så utan bagage klev vi på planet.

Resten av resan gick ganska bra. :) och när vi kom fram var vi helt slut. :P men hotellet var sååå fint! :D fast det sög att inte ha något bagage kan jag säga. :(

Dagen efter åkte vi ut till Woodbury premium outlet, eftersom vi ändå inte hade några kläder, smink eller nåt annat med oss. Så där blev det en hel del shopping kan jag säga. ;) dessutom var det labor day sale så det var extra bra rea på massor av varor. :D
På kvällen så hade vårt bagage fortfarande inte anlänt, men på natten till måndagen så kom det äntligen! :D

Vilket var vääääldigt bra, för måndagen var den varmaste dagen på hela året i new york tydligen. Det gick knappt att röra sig utan att dränkas i svett. :P så då passade vi på att gå runt på siteseeing. :P På kvällen sen träffade vi min kollegas pojke Romario och hans kompis, som precis flyttat till New york. Vi hade nämligen med lite saker till honom, så dom kom till hotellet och hämtade upp sakerna. :) och han var precis lika charmig och go som sin mamma kan jag säga. :D så det var jättekul att vi fick chansen att träffa honom också! :D

Annars har vi haft fullt upp hela tiden. :D Kort och gott så kan man säga att vi har sett massor! :)

Vi var till top of the rock, Trump Tower, central park, empire satte building, McGrees pub (den how i met your mother är inspirerad av), empire satte building, flatiron building, ground zero, staten Island ferry, Naturhistoriska museet, broadwaymusikal (lejonkungen-helt fantastisk upplevelse!!), massa shopping, hop on hop off bussar, walk street, Times' square (vi bodde precis bredvid), union square park, st Johns cathedral mm mm. :D

Dessutom har vi ätit massa god mat, och blev bjudna på både förrätt och efterrätt på club A steakhouse (rekommenderas starkt! Servicen var utmärkt och maten bortom all förväntan!). Kan även rekommendera shake shack och wafle and dinges. :D

Men british airways kan jag inte rekommendera denna gången! Segast i världen, och både dit och hem blev vi försenade och fick skynda oss för att inte missa vårt flyg. Dessutom åkte jag på knarkscreeining på vägen hem för jag hade en bok i handväskan. Så sjukt liksom!! Och dom delade ut expresspass som om det vore godis, vilket gjorde att alla vi som faktiskt behövde dom fastnade överallt vi skulle! Men nog om det. :/

Jag skulle gärna lägga upp en massa bilder på allt vi sett, men dom flesta ligger på kameran, så dom kommer sen. ;) här är några jag fick med mobilen i alla fall. ;)

På planet. Osminkad och trött som få. :P

Nyförvärv! :D råkade bli en liten svart väska sen också. ;)

McGees pub

Trump Tower

Siteseeing

Rockefeller center

Hundra procent luftfuktighet och nästan vindstilla. :P

Ground zero

Såååå god! <3

Club A steakhouse- huvudrätten

Efterrätt

Times' square

Lejonkungen- måste ses!!

På väg på föreställning

Nu orkar jag inte skriva mer. ;P

Återkommer sen! :D puss på er godingar. ;)