Sjukskriven. Mot min vilja




Dag två som jag är hemma nu. Fy bubblan för att vara sjuk alltså! 😳 och jag ska vara hemma imorgon också. 😑 helst skulle jag åka till jobbet imorgon, men jag måste verkligen börja lyssna på min kropp. 😩 plus att dom ville inte ha mig där, så jag fick gott stanna hemma. 😂 hade jag varit frisk så hade det inte varit några bekymmer alls att vara hemma. Då hade jag passat på att laga god mat, träna osv. Men nu orkar jag nästintill ingenting. 😑 och det är extremt långtråkigt att bara sitta i soffan hela dagen. 

Men jag försöker få dagarna att passera på ett någorlunda drägligt sätt i alla fall. Tack och lov för alla underbara människor i min omgivning säger jag bara! 😜👍 tack vare dom så slipper jag vara helt isolerad ändå. Och idag har jag skrattat så jag fick håll tack vare min älskade syster. 😜 så mobilen och sociala medier är guld värda just nu! 😂 

Som ni kanske listat ut nu, så har det inte hänt mycket dom senaste dagarna. 😜  dock ringde någon på dörren idag, som jag inte kände igen. Och med tanke på att personen inte hade mat med sig, så valde jag att inte öppna. 🙈 det verkade inte vara någon försäljare heller direkt, och han ringde bara på min dörr, så nu är frågan bara vem fasen det var!? 😳 nog för att jag aldrig kommer att få reda på det, men det är ju alltid kul att spekulera. 😜 

Sen måste jag nämna mina gulliga kollegor (och min suveräna chef) som erbjudit sig att hjälpa mig nu när jag är sjuk med att handla mat osv. ❤️❤️❤️ sånt betyder så otroligt mycket för mig, så ni anar inte. 😊 men tack vare Linas matkasse så har jag så att jag klarar mig mer än väl ändå. 😜 nu ska jag kolla på mer serier! 

Snart är det helg fina ni! 😜 och då ska jag banne mig vara frisk. 💪 

Phosoppa med kyckling och pak soi


Kronärtskockspizza med timjanstekta grönsaker och chevré


Fick en av mina goa blodgivare att måla en katt åt mig i tisdags. Den gjorde hela min dag kan jag säga! 😍 


Bild från i lördags 😊 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0