A new chapter

Då var det nya året här. 😊 

Min julledighet var underbar. Julafton var lika mysigt som vanligt, och i vanlig ordning så blev jag på tok för bortskämd. 💗😇 juldagen blev det utgång med syrran och Stina, och det var en superrolig kväll. Dock insåg jag på förfesten att jag var på tok för full. Men tack vare vatten, bra ämnesomsättning och en frisk powerwalk i -18 grader så var jag nästintill nykter när jag kom fram. 😜✌️ 

Dagen efter var jag väldigt seg. Men det berodde mer på sömnbrist än på något annat, och det var onekligen skönt med en mysdag. 😊lördagen spenderades i Karlstad med min älskade syster så vi shoppade lite på mellandagsrean. ✌️ Vi hade verkligen tur hela dagen, och den kunde knappast ha blivit bättre. 😊 Dessutom avslutade vi den med att köra ett pass på MTC tillsammans, så det var skitskoj! 

På söndagen när det var dags för mig att åka hem till Halmstad igen så hade jag sån tur att jag fick åka bil hela vägen. Och det var en fantastiskt rolig roadtrip i härligt sällskap. 💗 jag skrattade konstant hela vägen ner 😄 dagen efter var det jobb som gällde igen, och det gick väldigt bra ändå. 😊 jag fick gå runt och sjunga nästan hela dagen, så det är synd att klaga. Dagen efter var jag i tappningen, vilket alltid är kul. 😄 sen var det nyår. Vilket kändes helt sjukt. Men tack vare Sudden så blev det superbra, även om det var ganska så lugnt. 😊 Vi var fyra tjejer som åt mat tillsammans och sen spelade vi heads up (en app utvecklad av Ellen degeneres). Maten bestod av avokadosoppa med räkor till förrätt, fläskfilé Wellington med rotfruktsgratäng till varmrätt och sen chokladpannacotta med diamkross och hallon till efterrät. Dessutom gjorde vi iordning en variant av Bellini till välkomstdrink, så vi var alla väldigt mätta och glada sen kan jag säga. 😜 

Vid tolvslaget gick vi till stora torg och kollade på raketerna. Sen gjorde vi en tur på stan, där en kille kom fram och gav mig sitt nummer bara sådär. 😳😂😏👍 vilket var ganska kul. Sen kan man spekulera hur många lappar han hade egentligen, eller om jag var den enda som fick nån. 😜 jag tror nog att han hade flera lappar, men ändå. 😄 

Dagen efter körde jag återigen en mysdag. 😊 och igår jobbade jag till sent igårkväll. Så istället för träning så blev det jordgubbar med grädde och mjölk. 😜💪 men idag blev det äntligen en sväng till gymmet. 😊 plus en promenad för att hämta ut ett paket med kläder son jag beställt. O. M. G säger jag bara. Jag ÄLSKAR min nya klänning. 😍😍😍 

Den måste invigas snarast! 💗💗💗

Hur ska man då sammanfatta det gångna året? För min del fanns det så många underbara ögonblick (jag fick ut min examen, fick jobb, flyttade till en superfin stad,  träffade underbara människor, träningen gick bra och jag fick åka till new york). Men samtidigt så fick jag gå igenom en otroligt smärtsam separation, där jag förlorade den jag har älskat mest här i världen. Jag fick känna på en ensamhet som jag aldrig tidigare upplevt, och jag har gråtit mer än något annat år (Bortsett från när jag var bebis då kanske, men det känns inte som att det räknas 😜 ). Helgen efter det tog slut grät jag mer eller mindre konstant. Och sen dess så har det varit en väldigt tuff process. Men jag överlevde. Och även om mitt hjärta slogs i en miljon bitar, så känns det lite lättare för varje dag som går. Så jag tror ändå att 2015 kommer att bli ett riktigt bra år. 

Och för första gången sen jag var 15 så börjar jag året som singel. Vilket är en helt annan värld för mig, då jag alltid haft någon sen jag var 15 år. Men jag känner mig inte speciellt orolig 😏 

Mitt motto är ju trots allt: Kan själv 😜💪 

Och detta året så tänker jag bara leva livet. Uppleva nya saker, och utmana mig själv så gott det bara går. Bland annat genom att försöka tävla i tough viking. ✌️😊 nog för att det antagligen kommer att bli det sista jag gör, men so be it. 😜 

Hoppas att Ni alla får ett underbart år! 💗 

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0