Maktlös


Just nu känner jag mig ganska så maktlös. Vilket gör mig otroligt frustrerad. :/ några av dem som står mig nära har det lite besvärligt just nu, av diverse olika anledningar. Och hur gärna jag än vill, så kan jag inte hjälpa till. Vilket jag så gärna vill!! Jag vill så gärna finnas där, men för tillfället kan jag inte göra mer än att erbjuda min hjälp, sen är det upp till dem att välja att ta emot den eller inte. 

Vad har hänt annars då? När jag kom tillbaka till Halland, så hamnade jag som sagt hemma hos C. Där åt vi frukost ute på altanen på tisdagen innan vi sen åkte ut på utflykt. Vi hamnade bland annat i Boarp, där vi kikade runt lite. Målet var att åka till Nimis. Efter ett X antal felkörningar så hamnade vi tillslut vid kullabergs naturreservat. Där irrade vi runt en stund innan vi insåg vart vi skulle. Det var en betydligt besvärligare utflykt än vad jag hade förväntat mig, men sååå värt det ändå! :D Det såg ut som om nån samlat en massa spik, drivved och sen tagit ecstasy och bara gått bananas! :P så det var kul att klättra runt lite där. :) 

På onsdagen åkte vi till Köpenhamn och strosade runt hela dagen. Jag har inte varit där innan, så det var riktigt mysigt! Och vi lyckades avverka det mesta som man bör se, till min stora förtjusning. Kvällen avslutades sedan på finrestaurang. :) hotellrummet vi bodde på var suveränt fint, och vi hade sån tur att vi uppgraderats till en minisvit, vilket alltid är roligt! :D 

Dagen efter var vädret såpass dåligt att vi valde att åka till akvariet "den blå planet" istället. Men när vi var färdiga där så valde vi att dra hemöver igen. :) på vägen hem gjorde vi ett stopp i Ängelholm där vi blev bjudna på mat av C's ena syster med familj. Både maten och sällskapet var suveränt, så det blev en riktigt bra kväll. :) och eftersom jag inte träffat dem innan så blev det extra roligt att få en chans att umgås lite. :) 

På fredagen träffade vi Emelie och Mats, så vi fyra åkte till kungsbygget och åkte zipline och rodel. Vilket var jätteskoj! :D Emelie och jag åkte tillsammans i rodeln, så hon fick styra. :P vilket var lika bra, för jag hade antagligen bromsat så hårt så det hade blivit hål i plåten ;D jag är en kärring, jag vet. ;) Senare på dagen så gick jag, Emelie och Mats ut till Fridolfs och åt mat. :) så hela dagen var riktigt bra helt enkelt ;) 

Resten av helgen var ganska så lugn. I måndags var det dags att återvända till verkligheten, vilket på ett sätt var skönt, för älskar trots allt mitt jobb. :) så denna veckan har bestått av jobb, träning (mest löpning faktiskt), sen lyckades jag klämma in middag hos vänner till C, där de bjöd på grillat och sen badades det bubbelbad (grymt härliga människor, och en toppenkväll på alla sätt och vis), och i fredags åkte jag och Sudden till mellbystrand och mötte upp ett gäng människor där. Först käkade vi, sen körde vi ett musikquiz. :) upplägget var riktigt roligt, och det var kul att träffa alla. Men efter en heldag på jobbet och en löptur, så var jag verkligen inte på topp den kvällen. Men men. Så blir det ibland. ;D när jag kom hem så hade jag varit vaken i 21 timmar, så det kanske inte var så konstigt att mina sociala sida inte briljerade just då. ;D 

Igår sov jag nästan hela dagen, för jag var helt slut. :P jag lämnade bara lägenheten för att köpa godis, vilket var tillräckligt ansträngande just då. ;D idag däremot har jag städa lite, läst en hel del och sen sprungit en längre tur med Sudden. Tough viking närmar sig med stormsteg, och jag tänker förbereda mig så gott jag bara kan innan dess. :P 

Imorgon är det jobb som gäller igen, och på onsdag blir det Roxette för hela slanten. ;D hoppas bara att det blir bra väder! :P

Nu ska jag fortsätta att dryga mig. :P hoppas att allt är bra med er. :) 

Nimis









Fick blommor av Emelie och Mats som tack för att de fick låna min lägenhet. Sötnötter! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0