Ofrivillig turist i Kungsbacka



Fredagen var kanonbra! Det började med poolhäng (planen var att börja dagen med en löptur, men orken fanns helt enkelt inte), följt av en cykeltur med syrran hem till Stina. :D där bjöd hon på en massa snacks och drinkar, så vi blev ordentligt bortskämda! :D efter några otroligt mysiga timmar så cyklade vi iväg mot ransäter. Det roliga var att Marielle och Stina pratade hela kvällen om hur dumt det hade blivit förra året, då de cyklade iväg vid kl 23 (Vilket uppenbarligen var för sent, för banvallen var helt tom). :P men iår skulle de få revansch! Vi var alla taggade som tusan, och såg verkligen fram emot att få träffa alla människor på vägen. Och med en vattentät plan för kvällen, drinkarna i högsta hugg och ett glatt sinne så babblade vi vidare. Iår cyklade vi iväg 22.30 istället ;D Sååå... Nailed it! ;D 

Kan säga att det var ganska tomt på folk även då. ;D men men! Bättre lycka nästa gång helt enkelt. ;) 

Väl i ransäter sprang vi på diverse härliga människor, och det bjöds på en hel del skratt. Dock fick jag poängterat när vi var framme att jag hade totalpunka på mitt framdäck. :P något jag hade missat helt :D oh well! ;) tur att jag har Adam som kan ta hand om mig när det krisar. ;) nog för att jag var helt inställd på att cykla hem, men han räddade mig. :) 

Dagen efter var det släktkalas hela dagen och långt in på kvällen. Som tur är så har jag världens härligaste släkt, så dagen var fantastiskt rolig, trots att jag var lite sliten från gårdagens strapatser. Även dagen efter kom släktingarna ner för att ungås med och bada, så det blev fullt ös även då. Och när alla väl begav sig hemöver, så kom Adam och hälsade på en sväng. :) 

Det var en otroligt härlig helg, kort och gott. :) 

Idag drog jag och Marielle till Karlstad en sväng och kikade i affärer innan det var dags för mig att ta tåget hem. Resan till Gbg gick jättebra, men mellan Gbg-Hstd så körde det ihop sig rejält. Vi fastnade i Kungsbacka, och tog oss inte därifrån. :/ jag fick höra rykten om anledningen, men oavsett så var vi fast. Så jag fick utforska Kungsbacka resecentrum grundligt idag! Turligt nog fick jag en ny vän när vi väntade på vidare transport, så det var väldigt trevligt! ;) slutresultatet var i alla fall att vi blev 2,5 timme försenade. Riktigt drygt. Men så blir det ibland! :P 

När jag kom hem skuttade jag in i duschen, packade om väskan, tröståt en glass och sen hämtade C upp mig. Så här ligger jag nu i Laholm och ska snart gå och lägga mig. :) planen var en heldag med bara mys imorgon, men pga lite förhinder så får vi se hur dagen artar sig helt enkelt. :) om inte annat så får vi en massa tid att umgås när vi åker till Köpenhamn på onsdag. :D 

Hoppas att vädret blir bra bara! :P 

Ha det gött i sommarvärmen godingar. ;) 

Nävgröt <3








Brände mig lite i solen :O


Mammas födelsedag firades med massa tårta


Älskade syster <3

Vrålåken

Livsfarliga drinkar ;)

Ren och skär lycka

Marielle hade med sig sina guns ;D

Livskvalité 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0