En vanlig onsdag


Jag är rastlös. Men ändock så trött. Så kan man nog summera mitt känslotillstånd nu. Fast missförstå mig rätt, jag är inte på något sätt bitter. Tvärtom så är jag väldigt nöjd. :) jag kan verkligen inte klaga på nåt för tillfället. :) 

Planen för gårdagen var att träna efter jobbet. Istället satt jag hemma hos Sudden och käkade pizza. Så det blev inte riktigt som jag tänkt mig. ;D men vilken mysig kväll det var ändå! Sen är det bara dumt att stressa ihjäl sig med träning osv. Ibland måste kroppen få vila. Hetsar man fram saker så förlorar man lätt glädjen i det hela. Och då blir allt bara tugnt. Träning ska vara roligt! Ett privilegium som man unnar sig själv. Samma sak gäller mat. So what om jag åt pizza? Jag har ärligt talat aldrig förstått mig på meningen med dieter. Resultatet blir i de flesta fall att man förstör ämnesomsättningen, genom att förstöra sina leptinnivåer. Självklart är det säkerligen motiverande när man ser att man börjar tappa i vikt de första veckorna. Men oftast är det bara en massa vätska som försvinner. Vilket folk lägger på sig igen direkt de börjar äta "normalt". Så sånt håller jag inte på med. Trots att det finns många som tror det. Men när det gäller träning så finns det en universell sanning: 

Det finns inga Quickfix. 

Så vill du äta en pizza nån enstaka gång. Gör det. Är du sugen på lite choklad en onsdag? Ta lite då. Man kan äta allt, men inte alltid som vi brukar säga i min familj. :) "one bad meal won't make you fat, just like one healthy meal won't make you skinny" comprende mi amore?

Nog om detta. 

Till skillnad från gårdagen, så tog vi oss iväg på träning idag. Det blev BodyAttack i vanlig ordning, och det var superkul! Instruktören ska spela in sin ansökningsvideo till Les Mills på söndag, så hon frågade om jag ville vara med då. Vilket jag såklart vill! Så denna veckan kanske jag får köra det två gånger! :D Yeeeeeey!

För er som aldrig testat det, så gör det!!! Det är sjukt bra träning, och man kan variera hur hårt man kör. Så det passar både människor som är ganska nya när det gäller träning och andra som är i jättebra form. Själv kan jag inte hålla mig från att köra så hårt det bara går. För jag tycker att det är så roligt! Idag hade jag hur mycket energi som helst, så när jag gick ut från passet skrattade instruktören åt hur svettig jag var. ;D men så blir det när man ger allt! Fast jag hade lätt kunnat köra ett tag till. :) just för att det är så nedrans skoj!

Nu däremot ska jag äta lite mat. Sen ska jag kika på lite resor. :) C och jag har spanat in ett erbjudande på groupon, så det känns jättekul! Får hålla tummarna för att det går att lösa bara. ;) 

Ha en fantastiskt fin kväll alla ni!

Stämmer detta, så var nog jag sexigast i Sverige förut. ;) I don't sweat, I sparkle. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0