Moments


"On good days I'm charming as fuck"

I hear ya Tove Lo. I hear ya. 

Den senaste tiden har varit intensiv och energikrävande. :P mitt humör har inte varit på topp, och jag har känt mig ganska omotiverad till det mesta. Samtidigt har det varit roligt och spännande. 
Jag valde att avstå från tyngre träning efter tough viking. Främst för att låta kroppen återhämta sig, men dels för att jag var mitt uppe i flytten, vilket tagit upp det mesta av min tid. Och mellan flytt, jobb, vänner samt andra måsten så fanns det absolut ingen energi kvar. Men nu sitter jag här i min nya lägenhet och myser under en filt. :) missförstå mig rätt, det finns fortfarande en hel del jag vill fixa, och saker jag måste köpa, men jag tror att det kommer bli bra i slutändan. :) fast nu har jag äntligen börjat träna "på riktigt" igen. :) och i onsdags körde jag BodyAttack! Vilken lycka!! :D jag har verkligen saknat träningen, så nu det känns som om jag börjar landa lite. 

Vad har hänt den senaste månaden då? Jag var på födelsedagsfest i veinge, vilket var jättetrevligt! Vi blev bjudna på god mat och människorna där var i vanlig ordning riktigt mysiga. :) så det var en bra kväll! Dagen efter kollade jag, Sudden och Evelina på när C spelade säsongens sista fotbollsmatch och efteråt åt vi pizza. :) en bra helg kort och gott. 

Helgen därpå var vi ute på Pinchos med C's föräldrar. Jag ÄLSKAR konceptet med tapas, och har tjatat om att det saknas en bra tapasrestaurang här sen jag flyttade hit. Så det var kul att få testa! :D och trots en massa strul i deras datasystem, så var jag jättenöjd med kvällen. :) C's föräldrar är helt underbara, så det var kul att få lite kvalitetstid med dem. :) 
Dagen därpå skulle vi på dop i Veinge. Conny undrade om vi kunde åka hem till Jonas och Ida innan, för de ville ha hjälp med något. Naiv som jag är, så gick jag såklart med på det (kan ju inte låta bli att hjälpa till om någon behöver det). Men då C behövde åka hem och mata katterna, så släppte han av mig hos dem innan. När jag väl kom in fick jag se brudklänningen. Det var alltså både dop och bröllop den dagen!! :D men ingen visst något om detta, bortsett från Conny, så vi fick äran att hjälpa till lite. :D och allt var så fint!! Dopet, ceremonin, klänningen, vädret, ALLT! Och C var så stilig som best man. :) Så nu har jag varit på mitt första bröllop. :D 
Sen på kvällen hade jag en tjejkväll med Sudden, och dagen därpå städade jag som en galning. Jag städade verkligen hela dagen. :/ Och efter den här upplevelsen så tänker jag ALDRIG mer flyttstäda. Om jag någonsin flyttar från den här lägenheten så tänker jag anlita någon. :P 

Veckan därpå åkte jag till Malmö på utbildning, vilket var intressant. :) ämnet var blodgivningsfrämjande arbete och intervjuteknik. Inte raketforskning direkt, men roligt ändå. :) och vi blev bjudna på mat, så jag var nöjd. ;) 

Annars så har jag börjat min upplärning på antikroppsplaceringen, vilket är jättespännande! :D snart börjar jag alltså med jourarbete, så det känns kul. :)

Ironiskt nog så sitter jag och kollar på ett program nu om människor med nästintill eidetiskt minne, samtidigt som jag försöker minnas vad jag gjort den senare tiden. Snacka om att känna sig underlägsen. ;D men men. :) man kan inte få allt här i livet. ;) 

Fast något jag inte lär glömma i första taget är alla söta människor som hjälpt mig med den här flytten och allt runtomkring. Ni är underbara. Men största tacket går såklart till C, som varit helt fantastisk under den här "processen". :) 

Nu ska jag plocka lite här hemma. :) 

Hoppas att allt är bra med er godingar. :) 

Världens bästa sms ;) mat är kärlek :P 

Bara för att den här bilden är superkul



Så fina <3




Jag är lite för lättroad ibland. ;D 



Tog en paus från städningen för att inhalera en kebabrulle. Sittandes på golvet. Med min IPad i knät. Fancy as fuck i vanlig ordning. 

Min nya kärlek här i livet. :D "you are my favorite hello, and my hardest goodbye" vad gjorde jag innan dig egentligen?! 



Jag älskar hösten!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0