Bildjungel


Hej alla glada! 😃 
DĂ„ var det dags igen. Sist jag skrev ordentligt var i januari. Vilket Ă€r pinsamt. Men men! 😉 

I slutet pĂ„ januari sĂ„ var vi pĂ„ kĂ€ndismaskerad i Laholm. Sjukt rolig kvĂ€ll! Vi var utklĂ€dda till spice girls, och jag skrattade nĂ€stan konstant hela kvĂ€llen. 😄 allt överskott frĂ„n festen gick till barncancerfonden, och det var onekligen en lyckad kvĂ€ll. Sen i februari Ă„kte jag och C pĂ„ weekend till Warszawa. Eftersom det var en överraskningsresa sĂ„ visste inte C vart vi skulle förrĂ€n vi skulle kliva pĂ„ planet. Trots att Warszawa knappast stod pĂ„ topp 5-listan över stĂ€der i Europa som jag ville besöka, sĂ„ blev det en jĂ€ttemysig resa Ă€ndĂ„. Men det tror jag berodde vĂ€ldigt mycket pĂ„ sĂ€llskapet. 😉 trots att jag var sjuk nĂ€r vi Ă„kte sĂ„ fick vi se vĂ€ldigt mycket av staden. BĂ€sta delen av resan var dock restaurangen Atelier Amaro. En liten retaurang med MichelinstjĂ€rna. Och det gĂ„r inte att förneka att den förtjĂ€nade den! 😍 eftersom det var alla hjĂ€rtans dag, och C fyllde Ă„r, sĂ„ bokade jag in oss pĂ„ en specialsittning dagen till Ă€ra. Vi bjöds pĂ„ niorĂ€tters i kĂ€rlekens tecken med bĂ„de ostron, kobebiff och tryffel. Till det sĂ„ bjöds det konstant pĂ„ champagne. För oss som Ă€lskar mat, sĂ„ var detta en upplevelse utöver det vanliga. Rekommenderas varmt till alla foodies dĂ€rute!

I mars Ă„kte jag till Stocholm och kollade pĂ„ Ellie goulding med min Ă€lskade syster. Egentligen skulle jag och Emelie Ă„ka, men hon fick förhinder i sista sekund, sĂ„ jag fick gĂ„ dit med Marielle istĂ€llet. Konserten var suverĂ€n, och mot alla förvĂ€ntningar sĂ„ sjöng hon bĂ€ttre live Ă€n pĂ„ skivorna! đŸ˜¶ Stockholmsresan bjöd dessutom pĂ„ brunch hos min Ă€lskade Malin, mellomys med Sanna och Ester och ett besök pĂ„ mall of Scandinavia 😍 grymt bra helg helt enkelt. Dock lyckades jag slarva bort mitt bankkort pĂ„ vĂ€gen hem. Vilket jag insĂ„g precis efter att jag fnissat Ă„t Cs klumpighet nĂ€r han lyckats slarva bort sitt bankkort dagen innan. I mitt försvar sĂ„ lyckades han dessutom slarva bort sitt körkort, sĂ„ han var lite sĂ€mre Ă€n mig Ă€ndĂ„. 😂 
I mars anordnade vi i festkommittĂ©n en labfest med tema Hollywood! Och den blev vĂ€ldigt lyckad! Mycket tack vare att min kompis Andreas hjĂ€lpte till och skötte köket đŸ‘đŸŒ 
Vi har Ă€ven hunnit med en tur hem till VĂ€rmland över pĂ„sk, dĂ€r vi trĂ€ffade hela slĂ€kten, Ă„t pĂ„skmiddag, var pĂ„ loppis, sĂ„g pĂ„ hockey samt trĂ€ffade Sandra och Malin. PĂ„ vĂ€gen hem stannade vi till hemma hos mina Ă€lsklingar Emelie, Henke, Saga och nytillskottet Elis. DĂ€r fikade vi och jag fick snosa massor pĂ„ sötpöjken. Det gĂ„r knappt att förklara hur mycket jag saknar dem. Jag vill Ă€ven tillĂ€gga att jag förtjĂ€nar en eloge för att jag inte stal nĂ„gra barn nĂ€r jag var hemma hos dem, för bĂ„de Saga och Elis Ă€r fullkomligt bedĂ„rande! 😍💗 

Annars sĂ„ har jag jobbat en hel del och försöker anpassa mig till mitt nya schema. Men min första helg ensam pĂ„ blodcentralen gick jĂ€ttebra, sĂ„ det kĂ€nns skönt. â˜ș jag har Ă€ven varit ute pĂ„ tjejkvĂ€ll pĂ„ pinchos och hittat pĂ„ en massa andra dumheter. âœŒđŸŒïž problemet Ă€r bara att jag orkar inte skriva om allt. 😉 dock kan jag berĂ€tta att jag och C har beslutat oss för för att flytta ihop! 🙈 SĂ„ nu ska jag bo i hus och pendla in till jobbet. Fast det innebĂ€r sĂ„klart att jag mĂ„ste köpa en bil, vilket jag inte alls Ă€r sugen pĂ„ dĂ„ det Ă€r rena rama djungeln dĂ€rute. Och mitt bilintresse Ă€r minimalt. Men det Ă€r det vĂ€rt. Tror jag. Kanske. 😂 KĂ€nns lite underligt att tĂ€nka att vi ska bo ihop, men förhoppningsvis sĂ„ blir det bra. MissförstĂ„ mig rĂ€tt, jag ser fram emot det, men det Ă€r sĂ„klart lite nervöst ocksĂ„. För dĂ„ sĂ€tts vĂ„r samarbetsförmĂ„ga verkligen pĂ„ prov. Folk i vĂ„r nĂ€rhet (familj, vĂ€nner, kollegor osv) verkar tycka att det Ă€r jĂ€ttekul i alla fall, vilket jag antar Ă€r ett gott tecken. 🙈 

Nu ska jag fortsĂ€tta att slökolla pĂ„ tv och drömma om inredning. â˜ș ha en underbar kvĂ€ll godingar! 😙

















Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0