Frozen



Gott nytt år fina ni!! 😃 

Let's start at the beginning of the end, shall we? 😉
Min spraytan blev jättebra, så jag kan verkligen rekommendera en behandling hos fina Miccis! :D dagen innan nyår åkte jag hem till C där han bjöd på mat, och efteråt hjälpte jag till att göra iordning efterrätten till nyårsfesten.  
Dagen därpå firade vi in nyåret hemma hos Linda och Johan, där vi alla hjälptes åt att laga iordning varmrätten. Fina Ida hade fixat förrätten, så vi blev bjudna på räkcheesecake med citron och löjrom. Till varmrätt åt vi oxfilé med ugnsrostad potatis och ädelostsås. Till efterrätt åt vi champagnemousse med hallon och blåbär. Och allt var sååå gott!! Och sällskapet var toppenbra i vanlig ordning. 😍 vid tolvslaget såg vi fyrverkerierna i horisonten och sköt även ett par raketer själva. Och självklart såg jag till att få en ordentligt nyårskyss i år. 😉 Så det blev ett underbart avslut på 2015 (vilket för övrigt var ett toppenår), och en fantastisk början på det nya året. 😊 

Dagen därpå vaknade jag och kände mig ganska sliten. Men C pysslade om mig, och såg till att jag fick både mat och frisk luft. 😊 så på kvällen började jag känna mig som en människa igen. 🙊 
På lördagen åkte vi in till stan och träffade Sudden och Anton på lite fika. Vilket var väldigt mysigt! 😊 
På söndagen fixade jag hemma, och på kvällen drog jag till gymmet och körde årets första träningspass. Vilket gick över förväntan! Dock så är jag nästintill övertygad om att en kille filmade min rumpa när jag körde hantelrodd, vilket inte är okej 😁 vissa människor vet verkligen inte hur man beter sig på gym. 😑 
På måndagen träffade jag Andreas, så vi körde ett pass tillsammans och sen åkte vi hem till mig och käkade pizza och kollade på film. Så det var kul! 😃 tisdagen spenderades först hemma hos Linda och Johan där den traditionsenliga skaldjursmiddagen hölls. Återigen bjöds det på god mat och gott sällskap, följt av en tur till trönninge där det var bartömning hemma hos Lina och Carl. Jag valde dock att vara nykter, för jag kände verkligen inte för att dricka. Men hela kvällen var trevlig! Och när klockan slog tolv, så såg C till att alla på festen sjöng för mig. 🙈 vilket var väldigt sött. 😊 

Dagen därpå var det som ni kanske kan lista ut min födelsedag. 😉 jag fick order om att ligga kvar i sängen på morgonen. Vilket aldrig är några bekymmer för min del. 😜 efter en stund kom C in och sjöng för mig återigen och gav mig rosor samt frukost på sängen. Vilket var jättegulligt. 😍 så efter en riktig mysmorgon gick vi ut på en promenad i solen, för vädret var helt fantastiskt här i Halmstad. När vi kom hem igen så bad C mig att dammsuga lite, vilket jag såklart gjorde. Efter en stund så knackade det på dörren, och där stod C's föräldrar! 😃 något jag inte hade förväntat mig! 😃 de hade med sig en present och en paj, vilket såklart uppskattades. 😃 fast en liten stund senare ringde det på dörren igen, och där stod C's syster med familj samt Jonas, Ida och Wiggo! Och alla hade med sig presenter och paj! 😍 C hade också gjort en paj, och köpt en massa gott till. Så jag blev överlycklig! Jag hade ingen aning om vad som väntade under dagen, så pajkalaset kom onekligen som en överraskning. Men det var underbart. 😊 när alla hade åkt hem skjutsade C hem mig så jag kunde gå på bio med mina vänner. Vi såg den nya star wars, och bortsett från att jag blev besviken över att inte Kylo Ren var snyggare, så var den riktigt bra! 😃 
När bion var slut promenerade jag hem, och där väntade C på mig. Vilket såklart var jättehärligt. Sammanfattningsvis så kan man säga att jag hade en fantastiskt bra födelsedag, mycket tack vare min underbara C. Det är svårt att inte tycka om den pöjken! 🙈😍 även om jag saknade min familj såklart. Men men! Man kan inte få allt. 
Därefter väntade jobb både torsdag och fredag. Men det gick bra i vanlig ordning! Dock var jag för trött för att träna efter jobbet, så det fick bli promenader istället. 😊 efter promenaden igår kom C hit, så jag bjöd på mat och sen gick vi in till stan och kollade på bio. Vi såg filmen "en man som heter Ove", och den kan jag verkligen rekommendera. Väldigt fin film, även om den var lite sorglig. 

Idag har jag träffat fina Felicia inne i stan på lunch, och sen har jag städat hemma. 😊 C kommer förbi senare, för imorgon ska vi hämta upp hans syskonbarn Bellan och Ida så ska vi fyra åka till Göteborg och gå på Disney on ice! 😍💕👌🏼 vilket jag ser fram emot!! 

Nu blir det filmmys. Ha en mysig dag godingar! 😊💕 

Underbara människor 


Frusen värmländska 

Frukost på sängen

Fantastisk början på dagen. Och i vanlig ordning så ligger lilla Xavi så nära det bara går på ena sidan, och C på den andra. 😍 

Pajkalaset! Det bjöds på två olika sorters blåbärspaj, rabarberpaj, annanaspaj och chokladtårta. 💕👌🏼 

Födelsedagspresenterna 😍 ingredienser till knäckebröd och en ny vattenflaska från Jonas och Ida, flygplan från Bellan, teckning från Charlie, choklad och trisslott från "svärföräldrarna" och massa gott från Ulrika och Andréas. 







Jag är så genuint tacksam för att jag fått en chans att lära känna alla dessa underbara människor, och att jag får vara en del av deras liv. Ni är fantastiska 💕💗 

Kommentarer
Postat av: Ida

❤️ Å du måste mena vädret i Laholm vid promenaden? Annars får jag inte ihop det 😂

Svar: Fel av mig! 😄 Laholm ska det vara såklart 😙
Jeanette

2016-01-10 @ 13:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0