Pingstrally och andra eskapader


Hej alla glada! 😃 mĂ„ndag Ă€r hĂ€r igen och jag börjar inte förrĂ€n kl 14.30. So what better to do Ă€n att tvĂ€tta och blogga lite? 😉 

Sist jag skrev satt jag hemma hos min Ă€lskade syster och laddade inför Budapest. Och vilken underbar resa vi hade! 😍 bĂ„de fredagen och lördagen bjöd pĂ„ underbart vĂ€der, och fantastiska vyer. Vi traskade runt i staden och njöt av varandras sĂ€llskap. Det Ă€r sĂ„ hĂ€rligt nĂ€r hela familjen kan samlas och uppleva saker tillsammans. PĂ„ lördag kvĂ€ll hade pappa bokat bord pĂ„ en jĂ€ttetrevlig restaurang dĂ€r vi avnjöt en mycket god middag. Dagen dĂ€rpĂ„ blĂ„ste det och var vĂ€ldigt kallt, men vi tog oss Ă€ndĂ„ ut till szĂ©chenyi spa dĂ€r vi badade och konstaterade att det var pĂ„ tok för mycket folk. MissförstĂ„ mig rĂ€tt, jag kan förstĂ„ att folk uppskattar det, men det var inte för oss. Det finns andra saker jag hellre gör Ă€n att sitta halvnaken i en fullproppad pool och bara stirra in i en vĂ€gg. 🙊 generellt sett kan jag Ă€ndĂ„ sĂ€ga att Budapest var en otroligt vacker stad, och jag Ă„ker gladeligen dit igen. Och jag kan varmt rekommendera Bohem art hotel. Perfekt lĂ€ge, och frukosten var fantastisk! 😍 Marielle startade varenda dag med champagne och nutella. Vilket var föga förvĂ„nande. 😉 

Helgen dĂ€rpĂ„ Ă„kte jag och Sudden till lilla TjĂ€rby och kollade pĂ„ C nĂ€r han spelade fotboll. Det Ă€r alltid roligt att ha med henne pĂ„ sĂ„nt, för hon har vĂ€rldens roligaste kommentarer till allt. 😂 dagen dĂ€rpĂ„ var det Valborg, och dĂ€rmed min och Cs ettĂ„rsdag. Vi började dagen med att Ă„ka söderut för att Ă„ka till en marknad. Men vi visste inte vart vi skulle Ă„ka, sĂ„ vi hamnade vid vĂ€la istĂ€llet. Efter en stunds strosande begav vi oss till Halmstad igen, dĂ€r vi svĂ€ngde förbi majbrasan vid vapnö. Dock var ingen av oss speciellt imponerad, sĂ„ vi Ă„kte hem igen. VĂ€l hemma var det bara att snabbt byta om, för vi hade bord bokat pĂ„ Fridolfs. DĂ€r vi hade vĂ„r första dejt för er som inte visste det. 😉 det var en otroligt mysig kvĂ€ll dĂ€r vi drack bubbel och Ă„t trerĂ€tters. Helt i min smak vill sĂ€ga. 😉 dagen dĂ€rpĂ„ Ă„kte vi pĂ„ koslĂ€ppet vid vapnö, varpĂ„ vi Ă„kte hem till Cs förĂ€ldrar dĂ€r de bjöd pĂ„ supergod mat. Efter maten gick vi tipspromenad tillsammans och bara myste. â˜ș underbar helg kort och gott!! 

Under veckan sen sĂ„ trĂ€nade jag för flesta gĂ„ngen pĂ„ en evighet, vilket kĂ€ndes helt okej. Av nĂ„gon anledning sĂ„ har jag inte kĂ€nt mig helt frisk, sĂ„ jag vĂ„gade inte anstrĂ€nga mig fullt ut. Men det var hĂ€rligt att fĂ„ vara tillbaka i gymmet igen. âœŒđŸŒïž efter passet stack jag upp till galgberget för att möta upp Ida. Jag ville passa pĂ„ att sĂ€ga hej till henne innan hon skulle springa vĂ„rruset. Fast direkt hon sĂ„g mig sĂ„ frĂ„gade hon var min nummerlapp var. NĂ€r jag dĂ„ berĂ€ttade att jag inte tĂ€nkte springa sĂ„ sa hon bara: "jo, det ska du. Kom nu"

SĂ„ nu har jag sprungit vĂ„rruset ocksĂ„! 😅 trots att jag inte hade Ă€tit pĂ„ 7 timmar och att jag inte hade sprungit pĂ„ flera veckor sĂ„ kom vi Ă€ndĂ„ i mĂ„l pĂ„ strax över 30 min. Och dĂ„ hade jag trĂ€nat innan och hade inte rĂ€tt klĂ€der eller skor. SĂ„ jag var Ă€ndĂ„ vĂ€ldigt nöjd med resultatet. â˜ș men det var helt klart tack vare Ida som peppade pĂ„. â˜ș 

PĂ„ Kristi himmelsfĂ€rd var jag med pĂ„ den Ă„rliga traktortrĂ€ffen i Göstorp tillsammans med Cs familj, och vi hade en superbra dag! Vi fick Ă„ka med pĂ„ traktorsflaken, och efterĂ„t grillade vi. â˜ș söndagen bjöd pĂ„ en dagsutflykt till Helsingborg dĂ€r jag, C och Erik hĂ€lsade pĂ„ Linnea och hennes tvĂ„ kompisar frĂ„n Skottland Adam och Gary. Vi började med att ha en liten picknick i en park och sen begav vi oss till arenan för att kolla pĂ„ nĂ€r Helsingborg mötte malmö. Det var ordentligt tryck i arenan, och det var pĂ„tagligt att det var derby. SĂ„ det var en rolig match att se! 😃 nĂ€r vi kom hem sen igen köpte vi mat i Laholm och sen hade vi en myskvĂ€ll hemma. TyvĂ€rr köpte jag den Ă€ckligaste kinamaten jag nĂ„gonsin smakat, sĂ„ jag var inte helt nöjd. Jag Ă€r inte jĂ€tteförtjust i kinamat till att börja med, men min mat var nĂ€stintill oĂ€tbar. 😁 oh well. Jag hade bra sĂ€llskap Ă„tminstone. 😉 

I veckan testade jag pĂ„ att springa igen, vilket straffade sig omedelbart. Jag blev tokförkyld och fick stanna hemma frĂ„n jobbet pĂ„ torsdagen. 😁 ska man vara efterklok sĂ„ skulle jag ha stannat hemma pĂ„ fredagen ocksĂ„, men jag Ă€r lite för korkad för mitt bĂ€sta ibland. Åtminstone nĂ€r det gĂ€ller min hĂ€lsa. 🙊 efter jobbet Ă„kte jag, C och Evelina till BK och kĂ€kade och sen kollade vi pĂ„ nĂ€r LTIK spelade. TyvĂ€rr spelade de riktigt dĂ„ligt, och förlorade. Men men! SĂ„ blir det ibland. Det var mysigt att fĂ„ umgĂ„s i alla fall â˜ș 
Dagen dĂ€rpĂ„ mĂ„dde jag riktigt dĂ„ligt nĂ€r jag vaknade. SĂ„ jag trodde verkligen inte att jag skulle orka med dagens eskapader. Men skam den som ger sig! Vi hade nĂ€mligen planerat att köra pingstrallyt i skogaby, dĂ€r man alltsĂ„ kör en tipspromenad pĂ„ cykel. Och vi skulle sĂ„klart klĂ€ ut oss. Temat för i Ă„r var hockey, sĂ„ jag hade pĂ„ mig en cheerleaderdrĂ€kt och C hade full hockeyutrustning. Först bjöd Amelie pĂ„ frukost, och sen mötte vi upp resten och drog igĂ„ng. Bortser man frĂ„n att jag var sjuk och frös som en hund sĂ„ var det superkul! Och vid de tvĂ„ första utmaningarna sĂ„ fick jag över maxpoĂ€ng, vilket kan ha berott pĂ„ min klĂ€nning som knappt tĂ€ckte rumpan. 😂 men Ă€ndĂ„! 😉 efter rallyt sĂ„ grillade vi hemma hos Amelie, men dĂ„ jag mĂ„dde som en sko, sĂ„ blev vi inte lĂ„ngvariga dĂ€r. 😔 riktigt rolig dag oavsett! 

Till alla er som inte gillar att lĂ€sa snuttepluttiga saker, sĂ„ vill jag bara utlysa en varning för nu tĂ€nker jag hylla C. För han var fantastisk hela dagen. Dels sĂ„ packade han en kylvĂ€ska till mig full med cider, vanlig dricka, choklad, yoghurt och nĂ€sdukar, ifall jag skulle behöva nĂ„got. Dessutom sĂ„ fixade han allt han kunde Ă„t mig, sĂ„ jag skulle slippa anstrĂ€nga mig. Och lagade mat. 😍 Han Ă€r sĂ„ otroligt omtĂ€nksam och underbar min smĂŽletött sĂ„ jag tror knappt att det Ă€r sant ibland. â˜ș man kan nĂ€stan pĂ„stĂ„ att jag Ă€r hopplöst förtjust i den killen 😍🙈😙 jag skulle kunna skriva en hel lista pĂ„ alla sakerjag  tycker om med den pöjken, men dĂ„ blir det pĂ„ tok för smörigt hĂ€r 🙈 men han Ă€r den dĂ€r personen som kan fĂ„ mig att skratta nĂ€r jag inte ens kĂ€nner för att le. 

IgĂ„r hade vi en slappdag, men köpte Ă€ndĂ„ fika och Ă„kte ut till stranden och kollade pĂ„ vĂ„gorna. DĂ€r pratade vi om livet och framtiden, och bara var tillsammans. â˜ș och jag tror innerligt att det kommer att bli vĂ€ldigt bra. 

Nu mĂ„ste jag plocka med min tvĂ€tt. Hoppas att ni mĂ„r bra dĂ€r ute! Puss pĂ„ er godingar 💗 




























Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0